HAAG (ČTK) - Z postupu Holanďanov do štvrťfinále majstrovstiev sveta majú okrem futbalových fanúšikov obrovskú radosť najmä predajcovia suvenírov, ktorým úspech oranjes zaručuje rekordné príjmy. „Po všetkom, čo žiari oranžovou farbou, sa fanúšikovia idú doslova utĺcť,“ hovorí jeden z obchodníkov. Len počas prvého týždňa šampionátu fans skúpili viac ako 60 tisíc „kymácajúcich sa“ cylindrov oranžovej farby. V centre eminentného zájmu sú aj napoleonské trojrohé klobúky a pokrývka hlavy tvarovaná do podoby slávnych holandských drevákov. Istá mliekarenská firma si dokonca od futbalového šialenstva sľubuje, že vďaka nemu predá viac ako 750 tisíc litrových balení oranžových jogurtov. Ak by Holanďania v sobotňajšom štvrťfinále mali vypadnúť z hry, stačí údajne stlačiť jediné tlačidlo a ďalšie jogurty budú distribuované opäť v pôvodnej bielej farbe. Nie všetky profesie však na futbalovom nadšení krajiny tulipánov zarábajú. Podľa denníka NRC Handelsblad sa sťažujú najmä prevádzkovatelia verejných domov, že počet ich klientov sa počas MS znížil na polovicu - predovšetkým v čase, keď zverenci Guusa Hiddinka hrajú zápas. Aj proti tomu však prevádzkovatelia najstaršieho remesla dokážu bojovať. Napríklad v jednom z najznámejších vykričaných domov v Amsterdame sa snažia držať nasadeného trendu, niektoré dámy sa svojim zákazníkom prezentujú v oranžových šerpách.