Predaj popri cestách sa zakáže, obce to musia ustrážiť

BRATISLAVA (SME - ru) - Jedno je zákon a celkom iné je výkon zákona, tvrdia predstavitelia obcí, keď sa zavedie reč na nový zákon o trhoviskách. Mnohí spomedzi nich sú presvedčení, že štát presúva zodpovednosť na obce, pričom niektoré ustanovenia sú ...

BRATISLAVA (SME - ru) - Jedno je zákon a celkom iné je výkon zákona, tvrdia predstavitelia obcí, keď sa zavedie reč na nový zákon o trhoviskách. Mnohí spomedzi nich sú presvedčení, že štát presúva zodpovednosť na obce, pričom niektoré ustanovenia sú podľa nich nevykonateľné bez ďalšieho aparátu. Ide napríklad o ambulantný predaj ovocia a zeleniny pri cestách, čo sa praktizuje najmä na trasách medzi Bratislavou, Nitrou a Trnavou a smerom k južnej hranici. Nový zákon tento predaj úplne zakazuje. Podľa slov jedného starostu "asi budem sám musieť robiť policajta", aby sa to tam ustrážilo. "So svojimi občanmi si poriadok urobím, podnikneme aj kroky na živnostenskom úrade, ale tu predáva i plno cudzích. S nimi je to ťažšie," rozohnil sa pri tejto téme František Nosek, starosta Veľkej Mače - obce, kde predaj popri cestách patrí k roky zakoreneným zvykom. "Minule došli do obce dvaja cudzí ľudia a jednému chlapcovi ukradli z rúk bicykel. Je tu skrátka ťažké robiť poriadky, keď obec nemá vlastnú políciu." Podobne sa domnieva i prednostka Dunajskej Lužnej, že obce tým, že budú musieť od každého trhovníka žiadať certifikát, suplujú iné orgány, pričom nemajú na to ľudí. "My to chceme vyriešiť asi tak, že ľuďom tam, kde predávali doteraz, zrejme vytvoríme trvalé trhové miesto. Ale to bude závisieť od zastupiteľstva, ktoré sa zíde až 3. júla," hovorí starostka Dolného Štálu Alžbeta Bartalošová. Ako dodáva, kontrolu certifikátov zaviedli už dávno, lebo neraz prichádzali napríklad Vietnamci, že chcú vyhlásiť oznam v obecnom rozhlase o tom, že tu predávajú tovar. Obec od nich pritom vždy žiadala preukázať pôvod výrobkov. Kým sa v obci neprijme "vézetenko", prerušíme doterajší predaj na trhoviskách, reaguje starosta Veľkého Bielu Alexander Leginus, veď "ešte aby obec platila pokutu za nedodržanie zákona". Zdôrazňuje však, že obec nemá peniaze na vybudovanie trvalých stánkov a príležitostným predajcom sa to zase neoplatí. Asi si zavedieme trhové dni len v určitých dňoch týždňa, dodal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - ru

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 679
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 465
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 441
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 453
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 582
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 993
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 176
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu