Futbalová výzdoba je viditeľná nielen v centre, ale i v uliciach odľahlých štvrtí, kde turisti obvykle nezablúdia. Okná parížskych autobusov lemujú nápisy "Vitajte" v jazykoch všetkých zúčastnených štátov, do pestrého kabáta viac či menej vkusných reklám sa obliekli niektoré autobusy i vlaky metra - inak uniformne zelené. Najviditeľnejšia je v tomto smere brazílska letecká spoločnosť Varig, ktorej nestačia len autobusy, ale "pohltila" i celú stanicu metra Saint-Denis-Porte de Paris pri novom Stade de France, ktorú nechala vymaľovať v brazílskych farbách. Súčasťou mestskej krajiny Paríža sa stali aj obrovské obrazovky, kde je možné sledovať v spoločnosti ďalších nešťastníkov, ktorí nemajú lístok, väčšinu zápasov. Najnavštevovanejšie je námestie pri radnici, kde sa schádzajú tisíce ľudí. Komornejšia, ale pohodlnejšia je obrazovka v záhradách Trocadéra naproti Eiffelovej veži. Tu sa diváci posadia na malom ihrisku, na ktorom hrajú cez deň mládežnícke družstvá. Napriek zákazu prefektúry si na obidvoch miestach možno pohľad na futbal spestriť prineseným alkoholom. Najpríjemnejšie je sledovanie futbalu v niektorej z množstva kaviarní. Tie inzerujú futbalové večery alebo majú len pustený televízor na stene a prenosy doprevádzajú hostia zasväteným komentárom alebo povzbudzovaním. To závisí aj od mestskej štvrte. Kým zápasy francúzskeho tímu sledujú s napätím hostia prakticky všade, v prisťahovaleckej Belleville sa napríklad búrlivá pozornosť zameriavala najmä na zápasy Tuniska a Maroka.
Napriek tomu sa v reštauráciách a v hoteloch sťažujú na nižšie tržby ako minulý rok v júni. Pravidelní hostia neprišli, pretože sa báli zvýšenia alebo si mysleli, že sa im neujde miesto, tvrdí predseda komory parížskych hotelov. Spokojní sú naopak výrobcovia televízorov, ktorých predaj stúpol od začiatku roka o 30 percent. Nesťažujú sa ani dodávatelia pizze, častého spoločníka televíznych večerov. Spoločnosť Pizza Hut napríklad zvýšila tržby od začiatku MS tiež o tretinu. Na svoje si prichádza aj France Télécom, ktorý zaznamenáva prudký nárast hovorov vrátane medzinárodných. Najviac sa telefonuje pred zápasmi, po nich a cez prestávku. Zvýšenie spotreby zaznamenali aj vodárne, kde registrujú hlboký pokles spotreby vody v domácnostiach s úvodným písknutím a naopak úplnou explóziou počas prestávok a po skončení stretnutia. MS priniesli do francúzskej metropoly aj niekoľko noviniek. V niekoľkých staniciach metra sa objavili automaty na noviny, ktoré napríklad v amerických mestách už prakticky vymazali trafiky. Do konca majstrovstiev si tiež návštevníci mesta môžu vypožičať na rohu bulvárov Haussmann a des Italiens bicykel za neuveriteľnú cenu desiatich frankov za deň. Pokiaľ bude tento experiment úspešný, chce parížska radnica - hoci za vyššie ceny - rozšíriť požičovňu bicyklov aj do ďalších štvrtí. Usporiadatelia nezabúdajú ani na kultúrnu stránku MS. Všeobecne sa vie o koncerte troch tenorov na Martových poliach 20. júla, otvorených je mnoho výstav vo veľkých galériách, vrátane expozície českej fotografickej avantgardy v hoteli Sully.
Autor: ČTK)