Uši ako karfiol, zlomený nos a drobná postava už nie sú prekážkami na ceste za úspešnou kariérou v modelingu. Inzerenti a reklamné agentúry čoraz intenzívnejšie hľadajú buď ľudí s nezvyčajným výzorom, ktorí vyčnievajú z davu, alebo naopak takých, ktorí sú všední a zapadnú, čím dodajú reklamnej kampani nádych normálnosti. "Za posledné dva roky ohromne narástol dopyt po výzore typu chlapec či dievča od susedov a tiež po ľuďoch, ktorí nie sú konvenčne krásni," povedal Mark French, riaditeľ castingovej a modelingovej agentúry Škaredé modely. "Trend sa odkláňa od krásnych stereotypov, aké sa zjavovali v každej reklame, keďže reklamné agentúry sú čoraz odvážnejšie a viac riskujú." Francúz, ktorý založil svoju agentúru pred takmer 30 rokmi, povedal, že môže dodať modelky prakticky na každú príležitosť. "Máme modelov a modelky všetkých typov - vysokých, chudých, nízkych, tučných, s piercingom či tetovaním." Podľa Malcolma Rasala, ktorý vedie agentúru Skutoční ľudia, na celom svete rastúci záujem reklamného priemyslu o menej krásne modelky je následkom trendu, ktorý rozbehol módny priemysel. "V osemdesiatych rokoch existoval dopyt po superkrásnych ľuďoch, ale - ako sa v oblasti módy často stáva - ľudia sa ich prejedli a dožadujú sa iného," povedal Rasala. "Teraz módny priemysel posiela na móla bizarné, nemotorne pôsobiace dievčatá. Reklama sa vydala v pätách tomuto trendu." Katrina Michelová, šéfka plánovania v agentúre Ogilvy & Mather v Londýne, skonštatovala, že rovnako ako zvýraznenie obchodnej značky múdry casting môže inzerentovi pomôcť dosiahnuť cieľový trh oveľa efektívnejšie. "Nazdávam sa, že v reklame je cítiť nový zmysel pre realizmus a že ľudia, ktorých ukazujú, ako nakupujú v supermarketoch, nevyzerajú ako supermodelky a supermanekýni, ale ako celkom obyčajní ľudia." Trend sa rozšíril aj do sveta módy a kozmetiky - tradičnej parkety pre krásne modelky. Michelová uviedla ako príklad kozmetickú značku Oil of Olaz a britský módny obchod Evans, ktorý zásobuje plnoštíhle ženy.