Nezvyčajne hektický priebeh mala nedeľňajšia Veľká cena Kanady v Montreale: po hrozivo vyzerajúcej havárii Rakúšana Wurza na Benettone museli štart opakovať a ani opakovaný úvod sa nezaobišiel bez kolízie, tri razy v priebehu pretekov muselo vyjsť na trať zavádzacie vozidlo organizátorov, preteky nedokončil ani jeden z mclarenov, ktoré tohto roku kraľujú v hodnotení konštruktérov. Nemec Michael Schumacher na Ferrari dostal od traťových komisárov penaltu 10 sekúnd, keď v 20. kole pri výjazde z boxov vytlačil z trate svojho krajana Frentzena na Williamse, napriek tomu preteky vyhral a v celkovom poradí znížil náskok vedúceho Fína Häkkinena na 12 bodov. „Nevidel som Frentzenovo vozidlo,“ rozpačito sa bránil M. Schumacher. Tím Williams podal po pretekoch protest, ale traťová komisia Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) ho zamietla. V 38. kole sa pri predbiehacom manévri dostal Schumacher do zložitej situácie s Hillom (Arrows), keď si Angličan v dlhej rovinke v rýchlosti vyše 300 km/h zubami-nechtami bránil druhú priečku priebežného hodnotenia. „Bolo to veľmi nebezpečné,“ poznamenal „Schumi“. Za svoje druhé tohtoročné víťazstvo sa poďakoval výbornej práci svojich mechanikov v boxe a zlepšenej kvalite pneumatík Goodyear. Schumacherovi zahralo do kariet, že rýchlo vypadli obaja jazdci tímu West McLaren - zlyhala im technika. „Pri opakovanom štarte som zistil, že mám problémy s radením. Nemohol som zaradiť druhý rýchlostný stupeň, musel som odstúpiť,“ smutne vravel vedúci pretekár celkového poradia Häkkinen. „V devätnástom kole som stratil vedúcu priečku, zradil ma plynový pedál,“ sťažoval sa Coulthard. Šéf tímu McLaren Ron Dennis už len dodal: „Nevyhnutne musíme zlepšiť systém kontroly pred štartom!“
(on, REUTERS)