očnou zárukou, že sa vláda bude situáciou na železnici zaoberať,“ povedal po včerajšom rokovaní so S. Kozlíkom, J. Kalmanom a ministrom J. Jasovským, kde sa dohodli na začatí riešenia sporných otázok. Odborári vyhlásili štrajkovú pohotovosť 11. mája. Dôvodom bola ekonomická situácia ŽSR, železničiari upozorňovali, že „slovenským železniciam hrozí bezprostredný kolaps“ a situácia neznesie odklad. S. Kozlík o dva dni nato v Žiline povedal, že odborári si neuvedomujú, že prezamestnanosť ŽSR je o 25 tisíc ľudí, a ak by bola optimálna zamestnanosť, tak ŽSR sú v zisku. Vyvolalo to medzi železničiarmi ešte väčší rozruch ako pri samotnom vyhlásení štrajkovej pohotovosti. Hovorili, že tu už nejde o zvýšené platy, o umyvárne so studenou vodou, ale o prežitie železníc. Po včerajšom rušnom rokovaní za zatvorenými dverami, ktoré sa oproti pôvodnému plánu pretiahlo tak, že minister Jasovský nestihol ani slávnostné otvorenie riadiacej veže na bratislavskom letisku, S. Kozlík povedal, že pôjde o kombinované riešenie zlého stavu ŽSR, do čoho prirátal aj vládne garancie. „V horizonte dvoch-troch rokov by sa železnice mohli dostať programovo do vyrovnanej situácie,“ vysvetlil a dodal, že pôjde o redukciu tratí v miestach, kde sú súbehy s cestnými ťahmi, o zmenu tarifnej politiky, reštrukturalizáciu úverov a transformáciu ŽSR na akciovú spoločnosť.