Čo médiá môžu a čo nesmú počas kampane, musí stanoviť zákon, tvrdí Milan Ftáčnik

BRATISLAVA (SME - ch) - Vzhľadom na zákaz volebnej kampane u súkromných vysielateľov a predpísaný spôsob kampane u verejnoprávnych vysielateľov je nutné uviesť aj to, čo sa za kampaň nepovažuje, aby sa nezastavil na obdobie kampane tok spravodajských ...

BRATISLAVA (SME - ch) - Vzhľadom na zákaz volebnej kampane u súkromných vysielateľov a predpísaný spôsob kampane u verejnoprávnych vysielateľov je nutné uviesť aj to, čo sa za kampaň nepovažuje, aby sa nezastavil na obdobie kampane tok spravodajských informácií o politickom dianí v krajine. V súvislosti so svojimi pozmeňujúcimi návrhmi k mediálnej časti novely volebného zákona to uviedol poslanec Milan Ftáčnik (SDĽ). Podľa M. Ftáčnika by sa za volebnú kampaň v rozhlasovom a televíznom vysielaní nemalo považovať politické a volebné spravodajstvo, pokiaľ sa realizuje obvyklým spôsobom a za takých okolností ako v období mimo volebnej kampane, ani relácie o voľbách, ktorých cieľom je poskytnúť informácie rovnocenné z hľadiska kandidujúcich politických strán, alebo o spôsobe volieb. Ako zdôraznil, zákon musí jasne stanoviť pojmy, ako sú "volebné prejavy", "volebné programy" či "akékoľvek prejavy, ktorými sa propagujú kandidujúce strany", ktoré by mohli mať nejednoznačný výklad. Je to nevyhnutné aj preto, aby mohla Rada SR pre rozhlasové a televízne vysielanie, ktorá má mať dohľad nad priebehom kampane, jednoznačne rozhodnúť, či vysielateľ porušil zákon. V tejto súvislosti pred kultúrnym výborom parlamentu upozornili predstavitelia licenčnej rady, že súčasný postup sankcionovania vysielateľa, ktorý poruší zákon: upozornenie - termín na nápravu - pokuta, by sa mal vo volebnom čase upraviť tak, aby rada mohla udeliť pokutu bez upozornenia. Napriek tomu, že tento návrh obhajovala aj členka výboru Ida Rapaičová (HZDS), podľa ktorej si z upozornenia vysielateľ nič nerobí, návrh vo výbore nenašiel pochopenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - ch

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 072
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 985
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 138
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 020
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 949
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 477
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 069
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 546
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu