ná historická snímka tam bude mať premiéru posledný aprílový deň, rovný týždeň po uvedení dlhoočakávaného slovenského filmu Rivers of Babylon, už od tohto štvrtka môžu pribúdať odtlačky prstov (a azda aj bozkávacie stopy pri portrétoch hereckých hviezd) na paneloch predajnej výstavy fotografií, ktoré fotoreportér denníka SME Pavol Majer zaznamenal na uplynulých dvoch ročníkoch odovzdávania Oscarov v Los Angeles. Šéfredaktor SME Karol Ježík, ktorý výstavu otváral, si zaspomínal na svoje prvé stretnutie s fotografom, pred viac ako dvadsiatimi rokmi začínajúcim ako laborant v Československej tlačovej kancelárii. Charakterizoval ho ako priebojného člena redakcie, ktorý sa len tak ľahko nedá odbiť, o čom svedčia aj jeho skúsenosti so slovenskou (tie sú vraj ťažšie), a po tohtoročnom ceremoniáli Akadémie filmových vied a umení aj s americkou políciou. Na dokreslenie vzťahu Pavla Majera k príslušníkom bezpečnostných zložiek pred Shrine Auditoriom dnes zverejňujeme niekoľko pohľadov na ich prácu. Vykonávali si ju poctivo aj vo chvíli, keď ho 23. marca na dve hodiny zadržali na oscarovej tribúne. K už dostatočne známej historke dodajme, že za všetko môže fotografka renomovaného magazínu People, ktorej sa Pavlov výskyt na inkriminovanom mieste akosi nezdal a okamžite to oznámila policajtom. Keď tí zistili, že na akciu bol akreditovaný (síce len do druhej hodiny popoludní, ktorá už dávno uplynula, a ani zďaleka nie na rezervovanú tribúnu), ešte ho aj v aute doviezli späť do centra diania. Tak mohol zostať verný krédu - keď ťa vyhodia dverami, vráť sa oknom - a s typickou odvahou, pre zmenu z inej strany, znova prekĺzol bližšie k svojim fotografickým objektom. Okrem záberov na hviezdnych protagonistov večera výstava obsahuje exkluzívne snímky zo stretnutia s tvorcami oscarového Kolju a predovšetkým nevšedné pohľady do zákulisia Oscarov.
Spolu s vydavateľstvom denníka SME expozíciu zorganizovala firma Bioscop, ktorá okrem Hviezdy a jej záhradnej časti prevádzkuje ďalších sedem bratislavských kín - Mladosť a Obzor v centre mesta, Nádej v Rači, Devín v Devínskej Novej Vsi, Odboj v Dúbravke, Zora v Trnávke a Olympia v Záhorskej Novej Vsi. Od mája k nim pribudne aj Filmový klub Múzeum na nádvorí Starej radnice. Premietacím dňom v ňom bude streda a od jesene by tam mali nájsť priestor i projekcie viacerých filmových prehliadok. Pre SME to potvrdil manažér Bioscopu pre reklamu Ernest Huska, ktorý sa na otvorení výstavy zúčastnil spolu s ekonomickým riaditeľom spoločnosti Jurajom Vajdom. Práve J. Vajda zosnoval nápad výstavy v kine spolu s riaditeľom vydavateľstva VMV Alexejom Fulmekom. E. Huska spoločnú iniciatívu charakterizuje slovami: "Súvisí s našou ambíciou, aby kino žilo aj ako centrum zábavy a aby tu diváci okrem filmov našli aj niečo iné. Spoločenský život Hviezdy ďalej dokresľujú napríklad slávnostné premiéry a radi by sme sem presunuli aj niektoré aktivity, ktoré sa udomácnili v kine Mladosť, dôkazom čoho už v minulosti boli napríklad projekcie festivalu Febio." Mladosť je v súčasnosti vyťažená prehliadkou Projekt 100, pravidelnými projekciami mladého francúzskeho filmu a posledný májový týždeň si tam môžu prísť na svoje milovníci chorvátskej kinematografie. K udeľovaniu Oscarov má E. Huska dosť komerčný vzťah. Napriek tomu si myslí, že istú známku kvality vyjadrujú - predovšetkým v hlavných kategóriách, režisérskej a hereckých. Svedčí o tom i úspešnosť komédie Tak dobre, ako sa len dá, práve v týchto dňoch premietanej v kine Hviezda. Ocenenie priniesla obidvom hereckým predstaviteľom, Jackovi Nicholsonovi i Helen Huntovej. Najvýznamnejšou pečiatkou kvality je však rozhodne cena pre najlepší film: plavba jedenásťoscarového Titanicu v slovenských kinách je už desať týždňov bez ohrozenia a vlani odmenený Anglický pacient priťahuje do reprízových sál ešte aj po roku.