Majitelia považovali sučku nemeckého ovčiaka menom Silvi za "bláznivú a bezcennú" a preto ju predali colníkom v ruskej Adygejskej republike. Trojročná fenka sa však vypracovala medzi špičku vo svojej triede. Ako informoval jej psovod Alexej Baranovskij, Silvi dostala ako prejav uznania svojich mimoriadnych schopností kovovú medailu, na ktorej je vyrytý nápis, že je to najlepší pátrací pes v Rusku. Keď sa A. Baranovskij a jeho kolegovia dozvedeli, že toto ocenenie patrí Silvi, na počesť psa vypili po pohári šampanského. "Je to veľký spoločník a vynikajúci pracovník," povedal psovod. Trojročný pes spolu so svojimi dvojnohými spolupracovníkmi odhalil vlani 12 ilegálnych zásielok narkotík smerujúcich do Ruska.
"ČIERNA" REKLAMA
Nijaký hudobný koncert v metropole Českej republiky sa nezaobíde bez dôslednej propagácie, pritom usporiadatelia každého koncertu vedome porušujú rôzne mestské vyhlášky a na koncerte si privyrábajú skupiny "čiernych vylepovačov". "Vylepovači" - spravidla mladí a zdatní, sa za slušnú províziu postarajú o to, aby plagáty boli na dohodnutých miestach nielen vylepené, ale aby tam aj zostali visieť na požadované obdobie. Riskujú pritom, že ich chytia príslušníci mestskej polície a udelia im pokutu. Partie "čiernych vylepovačov" si vytvorili vlastné agentúry, ktoré oficiálne fungujú ako "propagačné" a majú už dnes ustálenú klientelu pražských agentúr usporiadajúcich koncerty. Na území Prahy pôsobia dnes približne štyri vylepovacie partie, každá má päť až sedem ľudí. Vylepenie jedného plagátu stojí 2,50 Kč až tri koruny. Na jeden koncert sa vylepí priemerne 2000 plagátov, jedna partia vylepovačov si tak za jednu akciu zarobí 5000 až 6000 Kč.
OKO ZA OKO PO ŠVÉDSKY
Až dva roky väzenia hrozia v prípade usvedčenia z trestného činu ublíženia na tele 40-ročnej opatrovateľke z juhošvédskeho mesta Vetlanda, ktorá sa pri neľahkej práci s impulzívnym dieťaťom odplatila svojej dvojročnej zverenkyni rovnakou mincou - uhryzla ju na viacerých častiach tela. Podľa štátneho prokurátora Erika Handmarka chcela metodická opatrovateľka nezbednému dieťaťu názorne predviesť neprijateľnosť agresívneho správania, zahrňujúceho aplikáciu zubov ako bolestivých "zbraní" proti osobe, nepripravenej na podobný zákerný útok.
DIETRICHOVEJ PLAGÁT ZA 10 350 LIBIER
Doteraz neznámy plagát s podobizňou herečky Marlene Dietrichovej pre film Šanghajský expres vydražili v stredu v londýnskej aukčnej sieni Sotheby`s za 10 350 libier. Oscarom ovenčenú drámu o stretnutí britského kapitána s bývalou milenkou Šanghajskou Lily vo vlaku, idúcom z Pekingu do Šanghaja, natočil v roku 1932 Joseph von Sternberg. Litografia, ktorú vytvoril ilustrátor Boris Streimann pod pseudonymom Namir, je podľa expertov Sotheby`s pravdepodobne unikátom. Zobrazená je na nej dlhonohá M. Dietrichová vo fascinujúcich čiernych šatách, sediaca na cestovnom kufri. Exemplár bol zlatým klincom aukcie nemeckých filmových plagátov z 20-tych a 30-tych rokov.
ALIGÁTOR MIESTO PSA
Čoraz viac Američanov postupne vymieňa obávaných psov pitbulov za aligátorov, ktorí ich majú chrániť. Ľudia si pomerne často kupujú plazy ako domácich miláčikov, ale ich využívanie na obranné účely je novým fenoménom. V uplynulých mesiacoch polícia v Massachusetts, kde sa ilegálne chová množstvo živočíchov, objavila štyri aligátory a kajmany, ktoré strážili objekty. Živočíchy sú mimoriadne populárne predovšetkým medzi drogovými gangami, ktorým strážia peniaze a drogy.