V tomto školskom roku je v 469 materských školách individuálne integrovaných 807 detí. Zároveň je otvorených 33 špeciálnych tried s 375 deťmi. V 812 základných školách je individuálne integrovaných 2928 detí. Na 109 bežných základných školách je tiež otvorených 252 špeciálnych tried s 2408 žiakmi.
Individuálna integrácia v bežných materských školách
zriaďovateľ: štátne (v zátvorke cirkevné)
počet MŠ s integrovanými zdrav. postihnutými deťmi: 469 (2)
z toho sluchovo 53
zrakovo 156
telesne 190 (2)
s narušenou komunikačnou schopnosťou 276
mentálne 132
Individuálna integrácia v bežných základných školách
počet ZŠ s integrovanými zdrav. postihnutými deťmi: 812 (44)
z toho sluchovo 421 (19)
zrakovo 436 (30)
telesne 1016 (55)
s narušenou komunikačnou schopnosťou 677 (59)
mentálne 378 (17)
Špeciálne triedy pri bežných materských školách v SR
pre mentálne postihnutých: tried: 9 v nich detí 72 pri 7 MŠ
pre sluchovo postihnutých: tried: 3 v nich detí 31 pri 2 MŠ
pre zrakovo postihnutých: tried: 11 v nich detí 145 pri 9 MŠ
pre telesne postihnutých: tried: 3 v nich detí 23 pri 3 MŠ
pre chorých dočasne umiestnených v zdravotníckych zariadeniach,
v triedach, integrovaných pri MŠ tried: 7 v nich detí 104 pri 6. MŠ
SPOLU: tried: 33 v nich detí 375
Špeciálne triedy pri bežných základných školách v SR
pre mentálne postihnutých: tried: 148 v nich detí 1421 v 57 ZŠ
pre sluchovo postihnutých: tried: 6 v nich detí 32 v 2 ZŠ
pre zrakovo postihnutých: tried: 4 v nich detí 25 v 1 ZŠ
pre telesne postihnutých: tried: 1 v nich detí 6 v 1 ZŠ
pre ž. s naruš. komunikáciou tried: 12 v nich detí 122 v 6 ZŠ
pre chorých dočasne umiestnených v zdravotníckych zariadeniach,
v triedach integrovaných pri ZŠ tried: 7 v nich detí 107 pri 6 ZŠ
pre žiakov s vývinovými poruchami
učenia alebo správania tried: 74 v nich detí 695 pri 38 ZŠ
SPOLU: tried: 252 v nich detí 2408 pri 109 ZŠ
Postihnuté deti sa vzdelávajú aj v špeciálnych školách. O žiakov sa tu stará 3588 učiteľov, 1064 vychovávateľov, 318 pomocných vychovávateľov, 33 psychológov a 47 zdravotných sestier.