Na trhoviskách sa objavuje sfalšovaná Podravka

BRATISLAVA (SME - ru) - Od polovice januára registrujú inšpektori Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej inšpekcie (SPPI) na rôznych, najmä bratislavských trhoviskách ponuku sfalšovanej Podravky, napodobeninu známeho ochucovadla jedál chorvátskej .

BRATISLAVA (SME - ru) - Od polovice januára registrujú inšpektori Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej inšpekcie (SPPI) na rôznych, najmä bratislavských trhoviskách ponuku sfalšovanej Podravky, napodobeninu známeho ochucovadla jedál chorvátskej výroby. Kým však originálny výrobok nesie názov Podravka (býva maximálne v polkilových baleniach v cene 95-106 Sk), falošný produkt je označený názvom Vegeta, výrobca Podravka Chorvátsko, a ponúkajú ho pokútni predavači v kilovom balení za 80 Sk. Ako sme sa informovali v SPPI, falošný výrobok si po prvý raz všimli ich pracovníci na centrálnom trhovisku v Bratislave po tom, ako ho tam núkali "babky na stoloch". Po analýze z 21. januára inšpektori zistili, že obsahuje od 64 do 96 (!) percent soli. SPPI zatiaľ preverila túto situáciu v Bratislave, podľa viacerých ústnych správ sa však presvedčila, že sa falošná Podravka objavuje i v okolitých obciach, ba aj inde na Slovensku. "Príchuť do jedál, známu Podravku, vyváža chorvátsky potravinársky koncern do 32 štátov a nikdy doteraz sa nestalo, že by niekde inšpekčné orgány mali výhrady voči jej kvalite," hovorí Hrvoje Kovačič, riaditeľ marketingu bratislavskej spoločnosti Podravka International, partnerskej firmy chorvátskeho výrobcu, "o jedinečnosti nášho výrobku svedčia nespočetné pokusy o jeho falšovanie. Za posledné roky objavili odborníci Podravky vyše 60 napodobenín." Mimochodom, výrobok Podravka sa predáva pod týmto názvom jedine na Slovensku, všade inde je to Vegeta. Na slovenskom trhu si totiž v roku 1993 zaregistrovala názov Vegeta iná spoločnosť, preto bol chorvátsky výrobca nútený zmeniť v SR názov svojho výrobku na Podravku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - ru

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 681
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 468
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 448
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 454
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 580
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 993
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu