BRATISLAVA (SME - ch) - Takmer 120 stredoškolákov-podnikateľov sa zúčastnilo na školení manažmentov študentských spoločností, ktoré vznikli na stredných školách v rámci programu neziskovej organizácie Baťa Junior Achievement Slovensko (BJA) Aplikovaná ekonómia. Stredoškoláci z 30 škôl zo západného Slovenska v priestoroch 1. súkromného gymnázia na Čapkovej ulici v Bratislave diskutovali o vedení firmy, marketingu, personalistike a výrobe. Aplikovaná ekonómia je nepovinný predmet v tretích ročníkoch stredných škôl, v rámci ktorého si študenti zakladajú skutočnú firmu, ktorú po dvoch až ôsmich mesiacoch činnosti musia aj zlikvidovať. Prezidenti študentských spoločností oceňujú predovšetkým spoluprácu s dobrovoľníkmi z podnikateľskej a manažérskej praxe, ktorí v nich nevidia iba budúcu konkurenciu, ale aj možných zákazníkov, partnerov či zamestnancov a poskytujú im rady z praxe. Ku koncu minulého roka mal program na Slovensku 10 251 absolventov na 213 školách. Ako dodáva Silvia Pintérová z BJA, mnohí študenti v rámci Aplikovanej ekonómie zistia, že podnikanie nie je jednoduché a o založení vlastnej firmy neuvažujú. Tieto slová potvrdzuje prezident študentskej spoločnosti Woo-doo z Obchodnej akadémie na Nevädzovej ulici v Bratislave Martin Chren. Po absolvovaní vysokej školy by chcel "nejaké lepšie miestečko v zabehnutej firme", lebo na rozbehnutie vlastnej treba "know-how a peniaze, a ani jedného nikdy nie je dosť". Nosnou činnosťou študentskej spoločnosti nazvanej "tajomne a recesne" je výroba miniatúr z moduritu. Ako však dodal M. Chren, spoločnosť sa zamerala vo svojej činnosti aj na poskytovanie služieb, pričom spomenul napríklad zorganizovanie zájazdu do Viedne pre študentov školy.
Autor: SME - ch