Čo sa varí v studenej kuchyni NOVÉHO CALEXU? *Genarácie kvality

Jedným z najväčších a v exporte prakticky jediným partnerom Calexu Zlaté Moravce bola dlhé roky Omnia, ktorá nedávno svoj vzťah ku Calexu čiastočne zmenila. Akým spôsobom a najmä ako to zasiahne ich výrobky, ktoré poznáme z predaja, na to sme sa už opýtal

i priamo podpredsedu predstavenstva a riaditeľa nákupu Nového Calexu, a. s., a generálneho riaditeľa pre obchod Omnie, a. s., Ing. Vladimíra Baláža.

Omnia s Calexom obchodovala prakticky počas celej našej 27-ročnej existencie. Lenže po vstupe Samsungu a vytvorení spoločného podniku Samsung Calex, s. r. o., čo sa stalo v roku 1992, sa začali v Calexe kumulovať problémy. Naše obchodné vzťahy, dovtedy nadštandardné, sa postupne stali bežnými, až skoro žiadnymi. "Starý Calex", ako ho tu medzi sebou nazývame, mal čoraz viac problémov dodržať dodacie termíny, zmluvy i celkovo svoje záväzky a situácia sa každým rokom len zhoršovala. Aby bol Calex opäť spoľahlivým obchodným partnerom, bolo treba situáciu vyriešiť radikálnym spôsobom. Ten nastal po schválení procesu transformácie, ktorého spoluautorom bola aj Omnia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Aké konkrétne problémy Calex mal?

Realizácia dohôd so Samsungom vyústila v určitý sortimentný handicap tzv. starého Calexu a vlastne z pôvodne zamýšľaných úzko kooperujúcich subjektov sa stali konkurenti, fungujúci v rámci jedného veľkého areálu.

Zlom, ktorý nastal, spočíva vlastne v tom, že Calex odkúpil časť Samsungu Calex a od Calexu potom odkúpil celý podiel Nový Calex. Ten si k výrobe chladničiek a mrazničiek prenajal ešte časť výroby reprezentovanú tzv. závodom Iberna a prevádzkou na výrobu kompresorov. Dnes sa preto v Zlatých Moravciach vyrába v jednej fabrike všetko, čo som spomínal. Všetko je konečne pod jednou hlavičkou, pod jedným riadením, s jedným nákupom a jedným výstupom. Podarilo sa nám opäť spojiť to, čo sa za posledné roky úplne roztrieštilo.

SkryťVypnúť reklamu

Aké výhody to prinesie zákazníkovi, pretože práve na neho to má najväčší dosah?

Samsung Calex vyrábal aj predával veľmi dobré výrobky, lenže postupne sa dostal na strednú a vyš-šiu cenovú úroveň. V rámci konkurencie je veľmi zaujímavé, keď je domáci produkt drahší oproti napríklad dovozovému - talianskemu. Tak to naozaj aj bolo. Aby sme oslovili každého zákazníka, museli sme obsadiť aj segment trhu reprezentovaný tzv. lacnými modelmi. Nový Calex nám umožňuje ponúkať výrobky vo všetkých cenových i dizajnových úrovniach. Prvá úroveň je najlacnejšia. Od tých vyšších sa odlišuje len svojou prístupnosťou a tým, že doplnky, komponenty a použitý materiál v týchto výrobkoch sme vyberali s cieľom naplniť požiadavky na cenu, pričom si nemôžeme dovoliť nijaký dosah na kvalitu fungovania chladničiek či mrazničiek. Druhú skupinu výrobkov budú tvoriť tie, ktoré vzniknú doplnením sortimentu, respektíve jeho vzájomnou obmenou s francúzskym výrobcom Thomson. Tie-

SkryťVypnúť reklamu

to výrobky budú predstavovať tzv. strednú cenovú úroveň spájanú dosiaľ so značkou Samsung Calex.

Tá tretia skupina výrobkov?

To bude skutočne špičková línia výrobkov. Sem budú zaradené naozaj exkluzívne výrobky so špičkovým vybavením v rôznych farebných prevedeniach a modifikáciách, s primeraným odrazom vo výške nákupnej ceny.

Aký vzťah má Nový Calex k servisu?

To je práve otázka, ktorej význam kladieme na jedno z prvých miest nášho snaženia. Je totiž zásadný rozdiel medzi domácim výrobcom a ním ponúkaným sortimentom oproti zahraničnej konkurencii. Pri jeho riešení vychádzame z výborných skúseností s tzv. servisom 24 aplikovaným od novembra 1995 v Českej republike. Zavádzame ho priebežne aj u nás na Slovensku, čo znamená, že každý problém, ktorý bude mať zákazník s chladničkou alebo mrazničkou, bude riešený v priebehu jedného dňa. Čiže, obrazne povedané, kým sa vám pri nejakej chybe rozmrazia vaše potraviny, budete mať chladničku, respektíve mrazničku, opäť v poriadku. Ako som už uviedol, nonstop systém služieb zákazníkom veľmi dobre funguje v Čechách. A všetci sú spokojní. Hlavne naši zákazníci, a to je pre nás to najdôležitejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Za rozhovor ďakuje (bv)

Autor: SME - bv

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 315
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 643
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 016
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 231
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 792
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 611
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 018
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 697
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu