Ľudia ako Jack Nicholson hravo dokážu vyrážať dych. Keď sa ho spýtate, či by si vedel predstaviť, žeby ho pred štvrťstoročím oslovil napríklad taký Francis Ford Coppola s ponukou na obsadenie do Krstného otca, iba sa zasmeje. "Neuveríte mi, ale ja som to pred tými 25 rokmi odmietol. A nebol to jediný Coppolov film, v ktorom som si neželal hrať. Pokojne vám poviem, že som odmietol aj úlohu vo filme Veľký Gatsby, ku ktorému napísal scenár. Obidva filmy mi ponúkli. Pri Krstnom otcovi som však vtedy mal pocit, že by to mali hrať Taliani. Určité obmedzenia z pragmatických idealistických dôvodov nie sú vždy na škodu. A Veľký Gatsby? Všetci mi hovorili, žeby to pre mňa bol fantastický kus. Ale nepáčil sa mi spôsob, ako sa ten film formoval. Nikdy som nechcel byť súčasťou filmu, ktorý by sa mi osobne nepáčil. Nepáčil by som sa potom ani sám sebe," vysvetľuje Nicholson. Francis Ford Coppola nakrútil prvú časť série The Godfather v roku 1972. Druhý diel legendárneho mafiánskeho kmotra vytvoril o dva roky neskôr, keď napísal i scenár pre klasický film The Great Gatsby režiséra Jacka Claytona, a The Godfather, Part III. uzrel svetlo sveta až v roku 1990. K problematike odmietania rolí sa ďalej Jack Nicholson vyjadril slovami: "Keď je niečo zlé pre herca, je jedno, čo si myslia ľudia. Druhá stránka mince je profesionálna. Aj po čase by si mal herec zachovať istú dávku tajomstva. Radšej sa neobjavovať všade, kde sa dá. Bude mu to len na prospech... Bohužiaľ, jediným spôsobom, ako zvládať to, čo človek robí, stále zostáva - mať finančný úspech. Je naivné myslieť si, že zásadné rozhodnutia robia vždy samotní herci. Ale je fakt, že ľudia v našej branži sú dosť naivní..."