Čaká nás horúce leto?

V posledných mesiacoch vyplávalo na povrch úsilie viacerých cestovných kancelárií, ktoré sa snažia ponúknuť klientom garanciu dovolenky nad rámec doterajších zvyklostí. Ide o garanciu pre prípad krachu alebo platobnej neschopnosti zo strany cestovky.

Nie náhodou časovo zapadá toto úsilie do súvislosti s minulou sezónou, ktorá v Čechách - ale s dopadom aj na slovenských dovolenkárov - po prvýkrát systémom nabaľujúcej sa snehovej gule ukázala, čo sa môže stať na trhu so živelným podnikaním cestovných kancelárií. Teda aj u nás. Lebo aj u nás vlažná zákonná norma dovoľuje podnikať v cestovkách naozaj kade-komu a zas iná zákonná klauzula nevylučuje stav, keď sa majiteľ zadĺženej CK znenazdajky vyparí, aby si o týždeň neskôr inde otvoril novú firmu. Za takejto situácie je len prirodzené, že mnohí šéfovia cestoviek okamžite pocítili nutkanie odlíšiť sa od nepreberného množstva tých ostatných. Zatúžili však odlíšiť sa nielen od menej serióznych, ale aj od tých menej bohatých (a, samozrejme, aj upozorniť na seba). Čoraz silnejšie počuť hlasy, že nová sezóna prinesie na preplnenom trhu cestoviek tuhší boj ako kedykoľvek predtým. Že objem pouzatváraných objednávok na tohtoročné charterové dovolenkové lety vysoko prevyšuje objem turistov slovenského trhu. Že teda zopár krachov nás asi neminie. Nemožno zjednodušene odporúčať, aby sa ľudia obracali len na veľké a známe cestovky, u ktorých sa akosi automaticky predpokladá kapitál. Mimochodom, práve také skrachovali v ČR medzi prvými. Aj malé CK môžu byť životaschopné, ak im, pravda, nechýba základný kapitál schopný vykryť nečakané riziká. Či už taká alebo onaká, určite však treba snahu cestovky o garancie "navyše" pripísať k jej plusom. A v každom prípade nezaškodí o vybranej cestovke dopredu sa čo najviac informovať (ako dlho pôsobí, kto jej robí dopravné služby, či je členom SACK), ale aj detailne si všímať jej formulácie zmluvného vzťahu s vami ako klientom. Neodbytnosť ruže prináša.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 769
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 606
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 738
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 637
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 610
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 345
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 128
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 253
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu