Gold, lenže toto zlato Slovensko nedokázalo doteraz nikomu predať. Posledné dodávky špičkových leteckých motorov sme realizovali roku 1996 v Egypte a Tunisku. Sen o masových dodávkach našich motorov pre potreby nového ruského vojenského lietadla typu JAK zlyhali na celej čiare. Aj vládni činitelia predvádzali naše mozole a um ako objav sveta a dnes nás prepúšťajú. Niektorí konštruktéri z nášho projektanského oddelenia vymysleli špičkový motor a sú už dávno v podstatne lepších podnikoch sveta. A my, čo by sme dokázali masovo vyrábať špičkové letecké motory bez problémov, čakáme, kedy sa ocitneme na slovenskom nezamestnaneckom smetisku," uviedol ešte stále zamestnaný mechanik a. s. Letecké motory Emil Kováč. V považskobystrickom Dome kultúry zamestnanci strojárenského gigantu vyjadrili nespokojnosť s doterajším krátením a nepravidelným vyplácaním miezd, hromadným prepúšťaním a flagrantným porušovaním kolektívnej zmluvy zo strany terajšieho vedenia spoločnosti. Pretrvávajúca ťažká ekonomická situácia v tomto veľkopodniku ohrozuje existenciu tisícok rodín. Predseda ZO OZ KOVO v Považských strojárňach Pavol Šujak pre SME včera uviedol, že zo 700 zamestnancov a. s. Letecké motory manažment od novembra minulého roku doteraz prepustil 240 zamestnancov a na úrade práce je zoznam ďalšej stovky považských strojárov. Odborári sa včera dožadovali aj personálnych zmien vo vedení podniku. Plnú podporu v ďalších krokoch im vyjadril aj predseda OZ KOVO Emil Machyna.