ný život. Na základe vládneho uznesenia mala už koncom roka 1996 fungovať provizórne nová colnica, výraznejšie vzdialená od terajšej. Niektoré jej súčasti mali dobudovať za pochodu tak, aby koncom minulého roka bola kompletne hotová. Podľa medzinárodnej zmluvy od 1. januára 1998 mali byť súčasne spustené do prevádzky nové colnice v Svrčinovci a Mostoch u Jablůnkova. V susednej Českej republike, kde je nová budova hotová, sú kolegovia colníci ochotní čakať najviac do 1. júla tohto roka. Potom chcú novú budovu sprevádzkovať. Tento termín považujú za definitívny. Na slovenskej strane však podľa všetkého nebude hotová ani tento rok, pretože na dokončenie chýba asi milión korún. Jedným z dôvodov, prečo stavba pokračuje slimačím tempom, je i skutočnosť, že investori majú problémy so získaním úverov, ktoré mala garantovať vláda. Na stavbe vídať robotníkov len vzácne, rovnako i mechanizmy. V rozpočte na ňu peniaze nie sú zahrnuté, na pokračovanie rozostavanej stavby sa vraj financie budú získavať presunom peňazí určených na výstavbu iných colníc na Slovensku. Isté je, že 1. júla na českej strane otvoria novú colnicu, spĺňajúcu medzinárodné kritériá, na slovenskej budú naďalej strašiť unimobunky. A ľuďom v tejto časti budú život naďalej strpčovať kamióny a nákladiaky stojace v nekonečných radoch.
Autor: SD - ih