Pozícia malých pivovarov je na presýtenom slovenskom pivnom trhu stále ťažšia

MICHALOVCE (SME - lk) - Prebytok piva na slovenskom trhu a sústavné zvyšovanie jeho produkcie najväčšími producentmi - prešovským Šarišom a hurbanovským Zlatým bažantom - dostáva najmä malé pivovary do zložitej situácie. Prudký nástup domácich veľkoproduc

entov, podporovaný prílevom zahraničného kapitálu, by zďaleka nemal na malé pivovary taký dosah, ako má, keby ich šanca dostať sa k finančným zdrojom bola väčšia, keby lepšie fungovala ochrana domácich výrobcov a proexportná politika štátu nezostávala iba na úrovni verbálnych prísľubov. "Aj keď sa nám darí zvyšovať produkciu, veľmi dobre sme sa etablovali na východných trhoch, a dnes patríme k najväčším exportérom piva, máme čo robiť, aby sme svoje pozície obhájili," hovorí Ing. Milan Zuščin, riaditeľ závodu Pivovar v akciovej spoločnosti Starý prameň v Michalovciach. "Na domácom trhu je prebytok piva, preto predáva ten, kto ponúkne odberateľovi najvýhodnejšie podmienky. Na trhu je už len kvalitné pivo, to je elementárna podmienka. Byť lacný a dobrý znamená modernizovať a stále zvyšovať výrobu. A to chce zdroje. V bankách sa k nim prakticky nedá dostať, nehovoriac už o úrokových sadzbách. Dovozné kvóty na české pivo trh ovplyvnili iba okrajovo. Malým pivovarom by pomohla napríklad dotácia exportu. Len pri minimálnej podpore v tomto smere by malé pivovary dostali veľkú šancu," vysvetľuje M. Zuščin. Presýtenosť slovenského trhu s pivom ťažko dolieha najmä na malých producentov, ktorí sú vo svojich regiónoch často jednou z mála opôr zamestnanosti. Príkladom je práve michalovský Starý prameň. Vytvorenie podmienok na rozvoj malých pivovarov je súčasne riešením mnohých sociálnych problémov v daných oblastiach. Michalovský Starý prameň, a. s., zamestnáva vyše 260 pracovníkov. V okrese s 24-percentnou mierou nezamestnanosti to nie je zanedbateľné číslo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME-lk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 674
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 457
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 412
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 448
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 598
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 975
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 194
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu