Utorok, 10. december, 2019 | Meniny má Radúz

Potenciálna klientela o Slovensku málo vie *spýtali sme sa PETRA SHACKLEFORDA, regionálneho zástupcu Európy Svetovej organizácie turizmu (WTO)

# Vo svojom vystúpení na Medzinárodnom veľtrhu cestovného ruchu ITF Slovakiatour 98 ste včera povedali, že podľa vízie do roku 2020, ktorú vypracovala WTO, bude vývoj turizmu z hľadiska návštevnosti najviac akcelerovať práve v krajinách strednej a východn

ej Európy. Ako hodnotíte aktivitu Slovenska v súvislosti so snahami týchto krajín všemožne využiť svoj turistický potenciál, sme v tomto úsilí vpredu, alebo na chvoste?

"Do týchto pretekov, ak to tak môžem povedať, sa zapojilo Slovensko iba pred piatimi rokmi, kým ostatní pretekali už predtým. Myslím si, že to treba vidieť z viacerých hľadísk: na jednej strane máte zariadenia a produkty cestovného ruchu, ktoré sa rozvíjajú veľmi šikovne, ale na druhej strane je tu aj otázka vnútornej komunikácie medzi nimi - ako som sa dozvedel od zástupcov vášho ministerstva hospodárstva, vyvíjajú snahy o jej zlepšenie. Je to však i otázka informovanosti o vašej mladej krajine na strane spotrebiteľov, žijúcich v tých regiónoch, kde sú trhy zaujímavé pre SR. Potenciálni spotrebitelia ešte nepoznajú možnosti Slovenska, bola by potrebná lepšia informovanosť o ňom a jeho propagácia."

# Prišli by ste na dovolenku na Slovensko alebo odporúčali by ste to svojim blízkym?

"Ak by som chcel byť len zdvorilý, povedal by som, že rád by som navštívil Slovensko, pretože je veľmi zaujímavé. Budem však úprimný a poviem, že ak by sa mi podarilo nájsť vhodné zariadenia, prírodné danosti a pamiatky situované aj bližšie k Španielsku, kde žijem, tak by som si zvolil tú geograficky bližšiu krajinu. Pokiaľ ide o otázku odporúčania - povedal by som, že áno. Mám priateľov, ktorí boli vo vašich kúpeľoch a boli veľmi spokojní. Hovorili, že kvalita bola veľmi dobrá a aj cena - ak sa dajú dohromady tieto dva faktory, je to veľmi dobré."

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Deti potrebujú na Vianoce rodinu. Drahé dary ju nenahradia
  2. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť?
  3. Nákup darčekov môže byť tento týždeň výhodnejší
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  5. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  6. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  7. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  8. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  9. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  10. Dotácie stlačili cenu ekologických Volkswagenov na minimum
  1. Nákup darčekov môže byť tento týždeň výhodnejší
  2. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť?
  3. Prohibition of competition after employment termination
  4. Family winter paradise - Bachledka Ski & Sun
  5. Čo znamená spomalenie hospodárskeho rastu pre Slovensko?
  6. Deti potrebujú na Vianoce rodinu. Drahé dary ju nenahradia
  7. Zálohovanie PET fliaš je úspech, stopka výrubom bola prioritou
  8. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  9. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  10. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  1. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 14 109
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 12 807
  3. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 10 804
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 10 174
  5. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 9 156
  6. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 8 922
  7. Čo chýba deťom v pestúnskych rodinách? Láska to nie je 8 241
  8. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 8 126
  9. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 7 896
  10. Večer bola voda pitná, ráno už nie 7 672