v zažijú. Horúce chvíle prekonával aj slovenský jazdec Jaroslav Katriňák. Osamotený strávil dve noci v púšti od štvrtka do soboty určite neplánovane, aj keď sa pred rallye ozývalo veľa varovných hlasov.
Najviac problémov narobili konvoju divokosť afrických pomerov, nevyspytateľné pieskové duny a diaľavy, v ktorých pomizlo na území Mauretánie či Mali viacero strojov, a čo bolo mimoriadne dôležité, aj sprievodných kamiónov s náhradnými súčiastkami. Na pomoc pojazdnej dielne márne čakal, podobne ako ďalší jazdci (najaktuálnejšie posádky Toyoty s Francúzom Wamberguom a Španielom Serviom) aj Katriňák.
Zvrat vo vývine rallye narobila ôsma etapa zo Zoueratu do El Mreti, pre Katriňáka taká nešťastná, po ktorej sa začala séria nepríjemných príhod, okrem povinného "bivakovania" Katriňáka v púšti aj ozbrojené prepady, krádeže a v konečnom dôsledku zrušenie jednej etapy. Hlad po informáciách sťažovala špecifickosť rallye, keďže jazdci v podstate bez akejkoľvek pomoci trávili v odlúčení dlhé hodiny so svojimi strojmi a na krátke chvíle oddychu im v noci poslúžili stany alebo len spacáky. Organizátori pravdepodobne precenili, aj z objektívnych dôvodov, svoje sily, pretože chyby sa objavovali vo výsledkoch i v štartovných listinách jednotlivých etáp.