hospodárstva pôjde 4,3 miliardy korún, čo bude použité na splácanie obligácií, istín a úrokov z doteraz prijatých úverov. Predpokladá sa, že sa prijmú úvery vo výške 10 miliárd a 1,5 miliardy bude k dispozícii z výnosov z emisie štátnych dlhopisov, ktoré mali byť k dispozícii už vlani. Keďže sa vlani nepodarilo štátne dlhopisy umiestniť, spoločnosť Nomura International poskytla SR preklenovací úver. Po ich umiestnení sa z výnosov splatí preklenovací úver a zvýšiť by malo spomínaných 1,5 mld Sk. Plánovaná celková dĺžka diaľničnej siete v SR je 653,9 km, pričom sa stanovil harmonogram dostavby diaľnic v troch časových horizontoch - rok 1998, 2000 a 2005. V železničnej doprave predstavuje plánovaná strata na rok 1998 3,1 mld Sk. K stabilizácii hospodárenia na ŽSR by mal pomôcť aj strednodobý úver vo výške 135 mil. USD. Pôvodne vláda schválila štátnu záruku na 200 mil. USD. Vrchný riaditeľ sekcie železničnej dopravy na ministerstve dopravy J. Halaj uviedol, že vzhľadom na zhoršené podmienky získavania prostriedkov je úspechom aj nižší úver. J. Halaj zároveň pre SME uviedol, že koncom mája, prípadne začiatkom júla už možno začnú premávať prvé vlaky medzi Bratislavou a Viedňou po novovybudovanej trati. Ide sčasti o obnovenie tradície spred niekoľkých desiatok rokov, keď medzi týmito mestami premávala električka, ale pôjde aj o významné spojenie z hľadiska blízkosti dvoch významných letísk.
Autor: SME-rf