Uplynulý rok sa na Slovensku niesol aj v znamení príprav na kandidatúru Popradu-Tatier na XX. Zimné olympijské hry v roku 2006. Reklamná kampaň za takmer 150 miliónov korún priniesla svoj prvý efekt v podobe úspešných výsledkov Olympijskej voľby. V nej obyvatelia ôsmich miest a obcí, v ktorých by olympiáda našla svoj domov, vyslovili "áno" olympijským ambíciám Slovenska. Nasledovalo schválenie projektu v pléne Slovenského olympijského výboru, garanciami projekt požehnala aj slovenská vláda. Vyvrcholením prvej etapy príprav bolo v závere decembra odovzdanie oficiálnej prihlášky za kandidáta v sídle Medzinárodného olympijského výboru v Lausanne. Domáci obyvatelia i magistráty miest si od príprav na hry sľubujú radikálny rozvoj regiónu. Zlepšili by si bytovú situáciu, dopravnú sieť, získali by moderné športoviská a aj slušný počet nových pracovných príležitostí. Kalkulujú aj s lepšími podmienkami na rozvoj cestovného ruchu. Druhou stranou mince je však dostatok financií na takýto rozvoj. Len investičné akcie na prípravu olympiády si napríklad v Poprade vyžiadajú 12,8 miliardy korún, náklady na športové stavby vo všetkých mestách kandidujúceho regiónu predstavujú viac ako 8 miliárd 614 miliónov korún. Ak chce olympijský kandidát zo Slovenska presvedčiť medzinárodný výbor o svojej pripravenosti a technickej spôsobilosti, musí začať s investičnými akciami čo najskôr. Mimo rámca príprav nemôžu zostať ani ochranári, veď zimná olympiáda sa podľa želaní olympijskej lobby Slovenska má konať na území dvoch národných parkov. Nuž, ambiciózne snívanie o svetovom podujatí je jedna vec, jeho premena na realitu druhá.