Olympijská voľba pod Tatrami?

Uplynulý rok sa na Slovensku niesol aj v znamení príprav na kandidatúru Popradu-Tatier na XX. Zimné olympijské hry v roku 2006. Reklamná kampaň za takmer 150 miliónov korún priniesla svoj prvý efekt v podobe úspešných výsledkov Olympijskej voľby. V nej ..

Uplynulý rok sa na Slovensku niesol aj v znamení príprav na kandidatúru Popradu-Tatier na XX. Zimné olympijské hry v roku 2006. Reklamná kampaň za takmer 150 miliónov korún priniesla svoj prvý efekt v podobe úspešných výsledkov Olympijskej voľby. V nej obyvatelia ôsmich miest a obcí, v ktorých by olympiáda našla svoj domov, vyslovili "áno" olympijským ambíciám Slovenska. Nasledovalo schválenie projektu v pléne Slovenského olympijského výboru, garanciami projekt požehnala aj slovenská vláda. Vyvrcholením prvej etapy príprav bolo v závere decembra odovzdanie oficiálnej prihlášky za kandidáta v sídle Medzinárodného olympijského výboru v Lausanne. Domáci obyvatelia i magistráty miest si od príprav na hry sľubujú radikálny rozvoj regiónu. Zlepšili by si bytovú situáciu, dopravnú sieť, získali by moderné športoviská a aj slušný počet nových pracovných príležitostí. Kalkulujú aj s lepšími podmienkami na rozvoj cestovného ruchu. Druhou stranou mince je však dostatok financií na takýto rozvoj. Len investičné akcie na prípravu olympiády si napríklad v Poprade vyžiadajú 12,8 miliardy korún, náklady na športové stavby vo všetkých mestách kandidujúceho regiónu predstavujú viac ako 8 miliárd 614 miliónov korún. Ak chce olympijský kandidát zo Slovenska presvedčiť medzinárodný výbor o svojej pripravenosti a technickej spôsobilosti, musí začať s investičnými akciami čo najskôr. Mimo rámca príprav nemôžu zostať ani ochranári, veď zimná olympiáda sa podľa želaní olympijskej lobby Slovenska má konať na území dvoch národných parkov. Nuž, ambiciózne snívanie o svetovom podujatí je jedna vec, jeho premena na realitu druhá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 713
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 677
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 701
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 693
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 265
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 221
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 300
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu