V roku 1997 sa začalo opäť hovoriť o výstavbe bratislavskeho metra. V júni predstavila spoločnosť Dopravoprojekt dopravno-urbanistickú štúdiu, podľa ktorej najvýhodnejším riešením mestskej hromadnej dopravy v Bratislave je vybudovanie nosného systému, takzvaného ľahkého metra. S výkopom stavby by sa podľa júnovej informácie primátora Petra Kresánka malo začať už v máji tohto roka, kompletná výstavba celej trasy v dĺžke 32,5 km by mala byť dokončená v roku 2030. Trasa B, spájajúca Petržalku s mestom, by mala byť hotová v roku 2003. V septembri vznikla akciová spoločnosť Metro, ktorej stopercentným akcionárom je hlavné mesto Bratislava. Najzávažnejším problémom bude vyriešenie financovania výstavby metra. Vypracovaný finančný model uvažuje o piatich možných spôsoboch hradenia výstavby a budúcej prevádzky.