e asi 19 tisíc motorových vozidiel. Diaľničný obchvat teda "vytiahol" z Trenčína v uplynulom roku až dva milióny tranzitujúcich automobilov. "Úľavou pre mesto je predovšetkým odklonenie až 40 percent tranzitujúcej nákladnej dopravy. Je zaujímavé, že po spojazdnení diaľnice sme pokles v intenzite dopravy na prieťahu mestom zaznamenali najmä zo smeru od Bratislavy, čo znamená, že tranzit od Bratislavy je oveľa výraznejší ako od Žiliny. Jazdy vozidiel z tohto smeru sa oveľa častejšie končia v krajskom sídle," vysvetľuje Miloš Mažár, riaditeľ Slovenskej správy ciest, Správa a údržby Trenčín. Diaľničný obchvat D61/D1 Chocholná-Nemšová ušetrí vodičom 10-15 minút jazdy. Je asi o jeden kilometer kratší ako pôvodná štátna cesta D61, samozrejme i bezpečnejší. Spojazdnením aj druhého smeru v úseku Nemšová-Skalka nad Váhom v druhej polovici roku 1997 obchvat dokončili s takmer ročným predstihom. Náročné prípravné práce a odvážny diaľničný most ponad obec Skalka nad Váhom znamenali, že 10-kilometrový úsek obchvatu medzi Chocholnou a Skalkou nad Váhom patrí k doteraz najdrahším spojazdneným úsekom slovenských diaľnic.