Viac ako päťsto hodín z vysielania STV malo v tomto roku nulovú sledovanosť

BRATISLAVA (SME - B. KOREŇ) - "Medzi najsledovanejšie relácie v STV patria zahraničné hrané seriály. Beverly Hills 90210 pozerá až 78 percent respondentov a vyššiu ako 70-percentnú sledovanosť mali seriály Dempsey a Makepeacová, Hľadá sa Salome a Jednoduc

ho Mária," uviedla pre SME redaktorka Výskumu a analýzy programu (VAP) STV PhDr. Iveta Bučková. Najúspešnejšou reláciou v tomto roku bol francúzsky film Otec alebo milenec, ktorý sledovalo 86 percent respondentov.

Aj v tomto roku je podľa I. Bučkovej veľmi úspešný cyklus Čo dokáže ulica, ktorý sleduje 77 percent respondentov. Veľmi dobrú sledovanosť majú aj ďalšie zábavné relácie - Správny kľúč (72 %), Hra o Niké (69 %), Ander a jeho hostia (69 %), Večer Milana Markoviča (62 %) a Halušky (58 %). Medzi veľmi úspešné zábavné programy patrí Show Billa Cosbyho so sledovanosťou 74 %.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V rebríčku sledovanosti sú vždy na vrchných priečkach dramatické a zábavné relácie, na dolných publicistické, vzdelávacie a hudobné. "Z hľadiska ich adresáta a žánrovej atraktívnosti ich nemôžeme jednoducho porovnávať, ani očakávať, že publicistický cyklus bude mať rovnakú sledovanosť ako film," dodala I. Bučková. Veľmi nízku sledovanosť majú vo vysielaní STV napríklad cyklické relácie Konfrontácie, Povolania, Profily, Stoptime, Téma, Eko ďalej, Slovensko a Matica, Události, Zprávy ČT, 2 + 1, Zdravoveda a ďalšie.

V tomto roku podľa analýz VAP vzrástol počet relácií s nulovou sledovanosťou na STV 1 takmer o dve a na STV 2 takmer o tri percentá. V januári až októbri sa na STV 1 odvysielalo 942 relácií s nulovou sledovanosťou (275,3 hodín vysielania) a na STV 2 bolo takýchto relácií 1231 (280,2 hodín). Na základe vyhodnotenia sledovanosti všetkých vysielaných relácií je priemerná sledovanosť STV 1 šestnásť a STV 2 sedem percent, pričom najmenej divákov sleduje programy STV v pondelok a najviac v piatok a v sobotu večer.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - B. KOREŇ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 274
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 226
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 642
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 523
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 211
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 710
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 335
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 049
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu