ho Mária," uviedla pre SME redaktorka Výskumu a analýzy programu (VAP) STV PhDr. Iveta Bučková. Najúspešnejšou reláciou v tomto roku bol francúzsky film Otec alebo milenec, ktorý sledovalo 86 percent respondentov.
Aj v tomto roku je podľa I. Bučkovej veľmi úspešný cyklus Čo dokáže ulica, ktorý sleduje 77 percent respondentov. Veľmi dobrú sledovanosť majú aj ďalšie zábavné relácie - Správny kľúč (72 %), Hra o Niké (69 %), Ander a jeho hostia (69 %), Večer Milana Markoviča (62 %) a Halušky (58 %). Medzi veľmi úspešné zábavné programy patrí Show Billa Cosbyho so sledovanosťou 74 %.
V rebríčku sledovanosti sú vždy na vrchných priečkach dramatické a zábavné relácie, na dolných publicistické, vzdelávacie a hudobné. "Z hľadiska ich adresáta a žánrovej atraktívnosti ich nemôžeme jednoducho porovnávať, ani očakávať, že publicistický cyklus bude mať rovnakú sledovanosť ako film," dodala I. Bučková. Veľmi nízku sledovanosť majú vo vysielaní STV napríklad cyklické relácie Konfrontácie, Povolania, Profily, Stoptime, Téma, Eko ďalej, Slovensko a Matica, Události, Zprávy ČT, 2 + 1, Zdravoveda a ďalšie.
V tomto roku podľa analýz VAP vzrástol počet relácií s nulovou sledovanosťou na STV 1 takmer o dve a na STV 2 takmer o tri percentá. V januári až októbri sa na STV 1 odvysielalo 942 relácií s nulovou sledovanosťou (275,3 hodín vysielania) a na STV 2 bolo takýchto relácií 1231 (280,2 hodín). Na základe vyhodnotenia sledovanosti všetkých vysielaných relácií je priemerná sledovanosť STV 1 šestnásť a STV 2 sedem percent, pričom najmenej divákov sleduje programy STV v pondelok a najviac v piatok a v sobotu večer.
Autor: SME - B. KOREŇ