Viac ako päťsto hodín z vysielania STV malo v tomto roku nulovú sledovanosť

BRATISLAVA (SME - B. KOREŇ) - "Medzi najsledovanejšie relácie v STV patria zahraničné hrané seriály. Beverly Hills 90210 pozerá až 78 percent respondentov a vyššiu ako 70-percentnú sledovanosť mali seriály Dempsey a Makepeacová, Hľadá sa Salome a Jednoduc

ho Mária," uviedla pre SME redaktorka Výskumu a analýzy programu (VAP) STV PhDr. Iveta Bučková. Najúspešnejšou reláciou v tomto roku bol francúzsky film Otec alebo milenec, ktorý sledovalo 86 percent respondentov.

Aj v tomto roku je podľa I. Bučkovej veľmi úspešný cyklus Čo dokáže ulica, ktorý sleduje 77 percent respondentov. Veľmi dobrú sledovanosť majú aj ďalšie zábavné relácie - Správny kľúč (72 %), Hra o Niké (69 %), Ander a jeho hostia (69 %), Večer Milana Markoviča (62 %) a Halušky (58 %). Medzi veľmi úspešné zábavné programy patrí Show Billa Cosbyho so sledovanosťou 74 %.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V rebríčku sledovanosti sú vždy na vrchných priečkach dramatické a zábavné relácie, na dolných publicistické, vzdelávacie a hudobné. "Z hľadiska ich adresáta a žánrovej atraktívnosti ich nemôžeme jednoducho porovnávať, ani očakávať, že publicistický cyklus bude mať rovnakú sledovanosť ako film," dodala I. Bučková. Veľmi nízku sledovanosť majú vo vysielaní STV napríklad cyklické relácie Konfrontácie, Povolania, Profily, Stoptime, Téma, Eko ďalej, Slovensko a Matica, Události, Zprávy ČT, 2 + 1, Zdravoveda a ďalšie.

V tomto roku podľa analýz VAP vzrástol počet relácií s nulovou sledovanosťou na STV 1 takmer o dve a na STV 2 takmer o tri percentá. V januári až októbri sa na STV 1 odvysielalo 942 relácií s nulovou sledovanosťou (275,3 hodín vysielania) a na STV 2 bolo takýchto relácií 1231 (280,2 hodín). Na základe vyhodnotenia sledovanosti všetkých vysielaných relácií je priemerná sledovanosť STV 1 šestnásť a STV 2 sedem percent, pričom najmenej divákov sleduje programy STV v pondelok a najviac v piatok a v sobotu večer.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: SME - B. KOREŇ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  1. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  2. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  8. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 10 647
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 9 812
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 855
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 051
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 240
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 840
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 772
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu