S modelom Lantra sa kórejská automobilka Hyundai prvý raz predstavila v roku 1990. Už vtedy zaujali triezvo elegantné tvary seriózne sa tváriaceho automobilu strednej triedy. Prešlo 5 rokov a je tu nová Lantra. Vývoj tvarov dnešných automobilov podlieha rôznorodým vplyvom. Už dlhší čas sú módnym hitom vypukliny a zaoblené línie, oválne prvky a celkovo mäkkoplastický vzhľad karosérie. Tieto prvky sú však pri návrhu nového tvaru dosť obmedzujúce. Ak má dnes automobil zapôsobiť, musí si zachovať príslušnosť k značke a vlastnú identitu. Mnohým sa sledovanie lákavo vyzerajúcich oblín vypomstilo. Auto je v duchu nového dizajnu pekné, ale chýba mu osobitosť. Je len tuctovým a štylisticky chladným výrobkom. V prípade novej Lantry však možno smelo hovoriť o vyzretom dizajne, síce na hranici poplatnosti módnemu strihu, ale zachovávajúcom si tvar a charakter. Na prvý pohľad je jasné, že ide o kórejský automobil, hoci by sa azda žiadalo tento fakt bližšie špecifikovať. Jedinou slabosťou vizuálneho vnemu je teda absencia výrazného štylistického prvku, zaraďujúceho Lantru jednoznačne do rodiny Hyundai.
Pri vývoji novej Lantry návrhári využili skúsenosti získané pri budovaní série prototypov HCD I-III. Najmä druhý z nich (HCD II) dal Lantre do vienka akúsi animálnosť tvarov, čo je práve prvok typický pre Kórejcov. Lantra sa na prvý pohľad zapáči a hneď tak sa neopozerá. Prítulnosť automobilu pokračuje aj pri nastúpení. Ako takmer všetky automobily Ďalekého východu, aj Lantra je o pol čísla nižšia. Nasadá sa do nej ako do športového automobilu. Keď však už sedíte, prekvapí vás útulný interiér. Prístrojová doska je riešená podľa bežných ergonomických zásad a nechýba jej ani oku lahodiaca členitosť. Z nej ťaží aj rozmiestnenie ovládacích prvkov. Sú tam, kde ich vodič očakáva. A dokonca badať ústup od ázijských zvyklostí. V snahe dotiahnuť aj ten najmenší detail do ergonomickej dokonalosti dali tvorcovia páčkovým ovládačom svetlometov a stieračov originálny a užitočný tvar. Škoda len, že výlisok nedotiahli až do zaústenia pod volantom. Subtílnosť tenkých oceľových ramienok trochu narúša celistvosť inak zaujímavého detailu. Ovládače vetrania a kúrenia sú otočné a kombinované s tlačidlovými na voľbu vnútornej cirkulácie vzduchu a v našom prípade aj jednoduchej, ale účinnej klimatizácie. V jesennom čase, keď už slnko síce nehreje, ale zvykne nepríjemne ostro pod plytkým uhlom a dosť dlho svietiť rovno do očí, milo prekvapilo zatienenie predného skla aj na hluchých miestach (medzi slnečnými clonami za vnútorným spätným zrkadlom). Nepríjemným nedostatkom však bolo slabé uchytenie clony v aretačnom závese. Keď sme mali clonu sklopenú proti slnku a chceli sme ju vrátiť do pôvodnej polohy, obyčajne sa vysunula a nepríjemne tým odpútavala vodičovu pozornosť. Veríme, že to bolo len na nami testovanom kuse. Na druhej strane príjemným prekvapením bolo všestranne nastaviteľné a dobre tvarované sedadlo vodiča. Nečakane veľa miesta ponúkali aj zadné sedadlá. Celkový dojem z interiéru novej Lantry bol skutočne veľmi dobrý.
Hyundai Lantra je automobil strednej triedy. My sme testovali verziu s motorom 1,6 l. Hoci zvuková kulisa sprevádzajúca akceleráciu vozidla zodpovedala skôr potvrdeniu vyššieho než deklarovaného výkonu motora, zdal sa nám trochu "neprebudený". Automobil pôsobil ľahko a tomu zodpovedajúci podvozok a jeho odpruženie bolo cítiť najmä pri "neinteligentnom" prejazde nástrah bratislavských ulíc. Inak nás Lantra jazdnými vlastnosťami príjemne prekvapila, ani spotrebou pohonných látok sa nevymykala z bežného priemeru a najmä neklamala. Na rozdiel od mnohých iných značiek ukazovateľ stavu paliva hovoril jednoznačne a dával vodičovi neskreslené informácie o hospodárnosti jeho jazdy. Veľkosť batožinového priestoru, ponúkané pohodlie a celkovo dobrý dojem dáva Lantre druhej generácie dobré predpoklady stať sa obľúbeným, užitočným a elegantným rodinným automobilom.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor: radový štvorvalec DOHC 16V
Zdvihový objem motora/výkon: 1 599 cm3/114 PS
Rozmery d/š/v: 442/170/139 cm
Objem batožinového priestoru:
393 l
Maximálna rýchlosť: 193 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Priemerná spotreba: 8,4 l/100
km
Spotreba mesto/mimo mesta
km/h: 10,8 /7,0 l/ 100 km