ANKETA

Úbytok turistov v Chorvátsku, prírastok najmä v Taliansku

Ako hodnotíte uplynulú letnú sezónu - spýtali sme sa v niektorých cestovných kanceláriách.

JOZEF OROS, majiteľ CK Orostour Košice: "Pre nás dopadla sezóna veľmi dobre. Zrejme sme mali "dobrý nos" a tohto roku sme zájazdy do bývalej Juhoslávie nesmerovali. Naši klienti využili paletu ponuky orientovanej najmä k moru do Španielska,Talianska, Francúzska, ale i na Mallorku a teší ma, že mnohí strávili dovolenku aj na veľmi obľúbených poznávacích zájazdoch, napríklad v Londýne, Taliansku a inde."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ing. JANA LUKÁČOVÁ, manažérka CK COIMEX, B. Bysrica: "Najviac zájazdov sme pre tohtoročnú sezónu pripravili do Chorvátska a Talianska. Stavili sme na Taliansko a dobre sme urobili. Najväčší záujem bol o apartmány v strednom Taliansku, chceli sme totiž pre klientov záruku dobrého počasia. Odrekreovali sme tam asi 2300 klientov - bez sťažností. V Chorvátsku sme ponúkali Dalmáciu a Istriu, aj keď niektorí turisti zájazdy stornovali, boli i takí, čo oddychovali v Dalmácii ešte aj v auguste."

Ing. EDUARD VESELÝ, generálny riaditeľ a. s. Slovakoturist: "Už niekoľko rokov prevláda štandardne vysoký záujem o Turecko a Grécko. Z ďalších krajín ešte o Taliansko, Španielsko, Chorvátsko, Francúzsko a Tunisko. Pre udalosti v Chorvátsku sme aj my zaznamenali určitý pokles záujmu o túto oblasť. V aktívnom cestovnom ruchu sme mali sezónu vysoko úspešnú - prichádzali k nám turisti najmä z nemecky hovoriacej Európy."

SkryťVypnúť reklamu

Ing. JOZEF ZAHRADSKÝ, generálny riaditeľ a. s. Tatratour: "Naše hlavné destinácie sú Chorvátsko, Taliansko a Španielsko. Vzhľadom na situáciu v Chorvátsku sme tam mali oproti vlaňajšku len polovičný počet klientov. V dôsledku ich stornovaných zájazdov sme potom zaznamenali 35-percentný nárast v záujme o pobyty v Taliansku, ale stratený počet pôvodne na Chorvátsko plánovaných turistov nám to nenahradilo. Hitom sezóny sa stalo Turecko, kde sme vypredali všetky kapacity."

ING. PETER FERJENČÍK, obchodný riaditeľ CK Ruefa Reisen, Bratislava: "Cez našu CK sa na Mallorke týždenne rekreovalo 90-100 slovenských občanov, čo je nárast asi o 30 percent. Veľmi príjemne nás prekvapil záujem o tureckú riviéru. Vývoj situácie v Chorvátsku nám spôsobil vysoké úbytky klientov práve v tejto oblasti. To však bolo zase zrejme príčinou obrovského záujmu o dovolenku pri talianskom Jadrane. Všetky naše miesta v oblasti Bibione a Rimini sa už v júli vypredali. Letnú sezónu hodnotíme, s výnimkou Chorvátska, ako veľmi vydarenú."

SkryťVypnúť reklamu

ZUZANA BALÁŽOVÁ, CK EUROPEATOUR, Bratislava: " Záujem o naše zájazdy bol približne rovnaký ako vlani. Medzi najpreferovanejšie patrilo, vzhľadom na situáciu v Chorvátsku, Taliansko. Z ďalších pobytových zájazdov dominovalo Španielsko, Grécko, Mallorca, Tunis, ale aj pobyty v Izraeli - pri Mŕtvom mori a v Ejlate. Veľký záujem bol aj o poznávacie zájazdy do Egypta a Izraela."

Dr. INKA BÓNOVÁ, ekonomická námestníčka, hotelová spoločnosť SOREA, Bratislava: "V tomto roku sme pasívny cestovný ruch nerobili, sústredili sme sa na naplnenie našich 20 hotelov na Slovensku. V aktívnom CR pokračoval trend nárastu nemeckých turistov, pričom počet Holanďanov mierne poklesol. Záujem prejavovali aj Rakúšania, Maďari a Poliaci a celkom nový prvok sú početní Ukrajinci. V množstve turistov sa držíme oproti vlaňajšku zhruba na rovnakej úrovni. Kapacity boli takmer vypredané."

SkryťVypnúť reklamu

Autor: (eb, ru, jb

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  3. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  4. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  1. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  2. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  3. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  7. Zlatý sen vo vzduchu
  8. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 167
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 664
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 658
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 443
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 774
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 436
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 912
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 227
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu