Nissan Maxima QX - maximálna spokojnosť

Vo vyššej strednej triede, kde sa o priazeň zákazníka uchádzajú Opel Omega, Ford Scorpio, Renault Safrane, Peugeot 605, či dokonca Mercedes triedy E alebo BMW radu 5 pribudol nový konkurent. Štylizovaná predná maska so zjednocujúcim tvarom mriežky chladič

a nedovolí zapochybovať - je to nový Nissan Maxima QX.

Veľmi blízkym príbuzným je pre najväčší osobný Nissan americký pendant japonskej značky Infiniti J 30. Autori výrazne eliminovali "zlý vplyv" amerického rukopisu a vznikol zaujímavý európsky Japonec. Nissan Maxima tak doplnil modelový rad. Typickým zjednocujúcim štylistickým prvkom sa stala mriežka chladiča. U všetkých modelov takmer v nezmenenej podobe je jasným dôkazom príslušnosti k značke. Aj keď sa to možno nezdá, japonský Nissan volí podobný postup dávkovania zmien ako niektoré typicky konzervatívne európske automobilky. Pri vývoji modelu Maxima QX bolo cieľom nájsť trvácny a "neprchavý" dizajn s príslušnou dávkou reprezentatívnosti. A to sa tvorcom novej vlajkovej lode Nissanu podarilo. Čo azda možno z tohto pohľadu Maxime vyčítať sú pomerne vysoko vykrojené blatníky, príliš obnažujúce zavesenie kolies. Je to evidentné pri pohľade zvonka na profil vozidla. Pri pohľade spredu by sa možno žiadalo vysunúť kolesá trochu viac k obrysom karosérie. Mohutná kapota však zaraďuje vozidlo jednoznačne medzi veľké limuzíny a okrem majestátnosti (najmä pri pohľade spredu) dáva jej masa vodičovi pocit upokojujúceho bezpečia za volantom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V interiéri vozidla vládne prehľad a poriadok. Aj pri tvarovaní prístrojovej dosky a stredovej konzoly rozhodovala triezvosť konzervatívnej elegancie. K samozrejmostiam patrí nastaviteľný volant, elektrické ovládanie okien, či bezfreónová automaticky ovládateľná klimatizácia. Nechýba štvorkanálový systém ABS, dva air-bagy, výstuže vo dverách proti nárazu zboku a dopínané bezpečnostné pásy. Všestranne nastaviteľné sedadlo musí vyhovieť vodičom aj extrémne nekonfekčných postáv. Pocit luxusu zdôrazňuje obloženie časti stredovej konzoly a výplne dverí imitáciou vzácneho dreva. O tom, že ide o auto vyššej triedy svedčí aj na Japoncov netradične umiestnené otváranie veka palivovej nádrže zvnútra. Je na stredovej konzole a nie ako býva zvykom vľavo medzi vodičovým sedadlom a prahom dverí. Naopak, tlačidlové ovládanie smeru prúdenia ventilačnej sústavy v kombinácii s klimatizáciou je typicky japonské. Nissan Maxima QX mal pre nás pripravenú aj takú malú "záhadu hlavolamu". Okrem otvárania veka batožinového priestoru na diaľku zo združeného diaľkového ovládača bolo možné otvoriť ho aj osobitným ovládačom vnútri vozidla. Tušili sme, že musí kdesi byť, ale bez pomoci sa nám ho nájsť nepodarilo. Bol totiž zo spodnej strany lakťovej opierky na vodičovej strane. Batožinový priestor je po otvorení veka dobre prístupný (aj vďaka klasickej trojpriestorovej karosérii) a má objem 440 litrov. Na vozidlo dlhé 477 cm to nie je veľa a okrem toho nemá rovné dno. Kopíruje sa doň plnohodnotné rezervné koleso, ktoré je pod ním. Tento handicap je ale vyvážený nadpriemerným pohodlím na zadných sedadlách. Napokon ide o reprezentatívnu limuzínu a to je rozhodujúce. Za tento komfort vďačia najmä cestujúci na zadných sedadlách novému zaveseniu zadných kolies multi-link. Okrem ponúkaného priestoru zlepšuje bočnú stabilitu a pohodlie jazdy. Maxima je vďaka nemu dokonale odhlučnená.

SkryťVypnúť reklamu

Testovali sme verziu s dvojlitrovým šesťvalcovým motorom so štvorventilovou technikou, spriahnutým s päťstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením prevodových stupňov. Motor je až neuveriteľne tichý a to technici Nissanu ponechali vodičovi aspoň minimálnu hladinu hluku pre akustický kontakt. Výkon motora bohato stačí na dynamickú jazdu s vozidlom, ktoré má 1345 kg. Pritom spotreba nejde do astronomických čísel a s ľahkou nohou sa dá s Maximou QX jazdiť aj za 8-9 l/100 km. Zvezenie je veľmi príjemné a na auto sa rýchlo zvyká. V kombinácii s pohonom predných kolies a bohatou výbavou je Nissan Maxima QX spoľahlivým kamarátom do dažďa i na dlhé cesty.

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Zdvihový objem motora/výkon: 1995 cm3/140 PS

Rozmery d/š/v: 4770/1770/1415 mm

SkryťVypnúť reklamu

Objem batožinového priestoru: 440 l

Maximálna rýchlosť: 199 km/h

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,3 s

Priemerná spotreba: 9,16 l/100km

Spotreba mesto/90km/h/120km/h: 7,2/9,4/10,9 l/100km

Autor: Tomáš Hladný

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  1. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  2. Zlatý sen vo vzduchu
  3. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  4. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  5. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  6. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  8. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 165
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 227
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 045
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 746
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 623
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 824
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 177
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 625
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu