McDonald's a vôbec pritom nemusia vystúpiť z auta. Zároveň však bude v tomto zariadení aj klasická reštaurácia McDonald's s kapacitou 70 miest. Takisto tu bude detské ihrisko, kde na deti dohliadnu pracovníci McDonaldu, kým budú rodičia nakupovať. "Pôvodný zámer bol začať budovať sieť McDonaldov v Bratislave," hovorí Ing. Milan Kepeňa, obchodný partner firmy McDonald's, ktorý zabezpečuje výstavbu a realizáciu McDonald's v Banskej Bystrici. "V Bratislave sa však objavili určité problémy personálneho charakteru a došlo k nedorozumeniam vychádzajúcim čiastočne zo slovenskej povahy, ktorá rada mení už dohodnuté. McDonald's má svoje zásady, preto sa výstavba reštaurácie v Bratislave pozdržala, čo sme využili my v Banskej Bystrici. Došlo k spoločnej vzájomne výhodnej dohode s ÖMV a McDonald's a v prvých mesiacoch tohto roka padlo rozhodnutie. Neuveriteľnou rýchlosťou sa potom začala príprava i celá realizácia." V týchto dňoch nastúpil do funkcie prvý generálny riaditeľ firmy McDonald's pre Slovensko Philippe Echenard zo Švajčiarska, ktorý začína budovať slovenský manažment firmy i obslužný personál. Na konkurze, ktorý firma vypísala, sa o 60 pracovných miest uchádzalo vyše 1400 záujemcov. Od budúceho týždňa by vybraní uchádzači mali nastúpiť na prax v českých McDonaldoch.
Po Banskej Bystrici by sa sieť McDonaldov mala rozširovať i do ďalších miest. Tri McDonaldy sú plánované v Bratislave, ďalšie potom v Trnave, Žiline, Prešove, Košiciach. "Nepríjemná skúsenosť firmy s prípravou McDonaldu v Bratislave spôsobila, že nástup McDonaldov sa na Slovensku oneskoril," tvrdí Ing. Kepeňa. "Podľa pôvodného zámeru mala byť už v roku 1993 prvá McDonald's reštaurácia v Bratislave. K určitým komplikáciám došlo aj pre rozdelenie Československa, lebo stratégia firmy bola vypracovaná pre ČSFR."
McDonald's teraz pracuje aj na vytipovávaní vhodných slovenských firiem, ktoré by mali byť jeho dodávateľom. Zmluvu má zabezpečenú zatiaľ iba JRD Majcichov, ktoré dodáva mlieko aj pre české McDonaldy. S ostatnými firmami sa iba rokuje, či sú schopné zabezpečiť špeciálne požiadavky tejto firmy. "Uvažuje sa o niekoľkých pekárňach, ale ak by chceli byť dodávateľmi, museli by investovať do vybavenia svojich pekárenských výrobní," hovorí Ing. Kepeňa. Firma chce nájsť na Slovensku maximum dodávateľov, a to nielen na potravinárske produkty, ale aj na technologické zariadenia či stavebné práce. "McDonald's plánuje budovať ročne 3 - 4 nové reštaurácie, tá expanzia je dosť rýchla, preto chce maximum dodávok zo Slovenska. Princíp je robiť všetko, čo sa osvedčí na tejto prvej reštaurácii, so slovenskými dodávateľmi, s domácimi firmami, s domácimi ľuďmi." V banskobystrickom McDonalde bude typická základná ponuka výrobkov tejto firmy - hamburgery, cheeseburgery, hranolky, Big Mac, koly - a postupne sa bude rozširovať. Ing. Kepeňa tvrdí, že aj ceny tovarov v McDonald's reštauráciách budú prispôsobené Slovensku: "Myslím si, že budú veľmi zaujímavé. Ľudia budú určite prekvapení. Ak si v Nemecku môžu kúpiť hamburger za tri a pol marky, to znamená za 70 korún, tu si za tie peniaze kúpia minimálne tri..."
Autor: SME - eč