er Slovensko. Hneď v prvom bode zmluvy, ktorú firma podpisuje s každým z predajcov, sa uvádza: "O box (boxy) sa zákazník bude riadne starať, bude doň uskladňovať výlučne zmrzlinové výrobky Algida firmy Unilever, ktoré sa z neho budú priamo predávať." V skutočnosti však v nejednom boxe s logom Algidy vidieť rozličný sortiment. Okrem ako-tak akceptovateľných zmrzlín iných výrobcov aj mrazené kurčatá, zeleninu či fľaše s limonádami. Viacerí predajcovia, ktorých sme sa na to spýtali, argumentovali tým, že Algida sa im vypredala, druhá mraznička sa pokazila a tie fľaše sa tam len tak chladia. "Snažíme sa dohodu s firmou Unilever dodržiavať, ale niekedy je zmrzlín málo, a tak, aby sme zbytočne nemíňali prúd, dáme do boxu aj iné potraviny," povedala k problému vedúca istej bratislavskej predajne. Obchodní zástupcovia firmy sledujú situáciu v jednotlivých regiónoch a predajcov, ktorí zmluvu takýmto spôsobom porušujú, môžu ústne napomenúť, písomne upozorniť, respektíve zmluvu vypovedať. Unilever Slovensko sa usiluje vyhnúť napríklad uzatváraniu zmluvy s predajcami, ktorí by boli na box firmy odkázaní. V takom prípade by totiž nebolo vylúčené ani skladovanie zmrzliny s mrazenými rybami, ktoré by chuťové vlastnosti Algidy úplne znehodnotili. Unilever je holandsko-anglický koncern, ktorý má pobočky po celom svete a predáva výrobky značky Algida. Pod týmto názvom sa zmrzlina distribuuje napríklad aj v ČR a Taliansku. V Spojených štátoch má názov Good Hunmour, v Rakúsku Eskimo, v Nemecku Langnese, v Anglicku Walls.
Autor: SME - dík, bač