Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Viete, čo je Stein? No predsa pivo!

Ak ste v uplynulých dňoch či mesiacoch išli po Blumentálskej ulici v Bratislave, určite ste si všimli rad ľudí čakajúcich na ambulantný predaj piva. Tí neskôr narodení si možno neuvedomujú, že Piváreň Stein tu stojí už od roka 1872, keď ju začala stavať .

Ak ste v uplynulých dňoch či mesiacoch išli po Blumentálskej ulici v Bratislave, určite ste si všimli rad ľudí čakajúcich na ambulantný predaj piva. Tí neskôr narodení si možno neuvedomujú, že Piváreň Stein tu stojí už od roka 1872, keď ju začala stavať Obchodná spoločnosť bratov Alexandra a Bernáta Steinovcov. Hovorí sa, že prvé pivo ochutnali už na Vianoce toho istého roka a predávať ho začali v roku 1873. Hneď od začiatku sa im darilo a už v najbližšom roku boli schopní konkurovať viedenským a budapeštianskym pivovarom. Do prvej svetovej vojny sa ročná výroba pohybovala medzi 60-80 tisícmi hl piva. V roku 1918 sa obchodná spoločnosť zmenila na akciovú spoločnosť s názvom Bratislavský pivovar a sladovňa, bratia Stein. Zo siedmich účastinárov boli štyria bratia Steinovci a vlastnili 85 percent účastín. V medzivojnovom období docielili najvyššiu produkciu v roku 1930, keď vyrobili 109 tisíc hl piva. Neustále sa zlepšujúcu kvalitu potvrdzovali viaceré medzinárodné ocenenia z výstav vo Viedni, Paríži, Székesfehérvári a ďalších. Pivo so značkou STEIN si obľúbili aj v Nemecku, Švajčiarsku a Rakúsku a majú ho radi dodnes. Piváreň Stein je síce zatiaľ štátny podnik, ale v tomto roku sa plánuje jeho privatizácia, a tým aj zmena právnej formy podnikania. To však neovplyvní jeho kvalitu, naopak, podľa hesla s jedlom rastie chuť sa ráta aj s rastom kvalitatívnych parametrov. V uplynulom roku piváreň vystavila 280 291 hl piva, z toho 155 543 hl fľaškového. Najobľúbenejšie je svetlé 12-stupňové a svetlá desiatka. Obidve chutia jemnou drsnosťou horkosti. Varí sa aj svetlý 11-stupňový výčapný ležiak a tmavá jedenástka, ktorá chutí po sladkom karamele.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 838
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 932
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 924
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 152
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 704
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 623
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 478
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 383
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 375
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 234
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu