Viete, čo je Stein? No predsa pivo!

Ak ste v uplynulých dňoch či mesiacoch išli po Blumentálskej ulici v Bratislave, určite ste si všimli rad ľudí čakajúcich na ambulantný predaj piva. Tí neskôr narodení si možno neuvedomujú, že Piváreň Stein tu stojí už od roka 1872, keď ju začala stavať .

Ak ste v uplynulých dňoch či mesiacoch išli po Blumentálskej ulici v Bratislave, určite ste si všimli rad ľudí čakajúcich na ambulantný predaj piva. Tí neskôr narodení si možno neuvedomujú, že Piváreň Stein tu stojí už od roka 1872, keď ju začala stavať Obchodná spoločnosť bratov Alexandra a Bernáta Steinovcov. Hovorí sa, že prvé pivo ochutnali už na Vianoce toho istého roka a predávať ho začali v roku 1873. Hneď od začiatku sa im darilo a už v najbližšom roku boli schopní konkurovať viedenským a budapeštianskym pivovarom. Do prvej svetovej vojny sa ročná výroba pohybovala medzi 60-80 tisícmi hl piva. V roku 1918 sa obchodná spoločnosť zmenila na akciovú spoločnosť s názvom Bratislavský pivovar a sladovňa, bratia Stein. Zo siedmich účastinárov boli štyria bratia Steinovci a vlastnili 85 percent účastín. V medzivojnovom období docielili najvyššiu produkciu v roku 1930, keď vyrobili 109 tisíc hl piva. Neustále sa zlepšujúcu kvalitu potvrdzovali viaceré medzinárodné ocenenia z výstav vo Viedni, Paríži, Székesfehérvári a ďalších. Pivo so značkou STEIN si obľúbili aj v Nemecku, Švajčiarsku a Rakúsku a majú ho radi dodnes. Piváreň Stein je síce zatiaľ štátny podnik, ale v tomto roku sa plánuje jeho privatizácia, a tým aj zmena právnej formy podnikania. To však neovplyvní jeho kvalitu, naopak, podľa hesla s jedlom rastie chuť sa ráta aj s rastom kvalitatívnych parametrov. V uplynulom roku piváreň vystavila 280 291 hl piva, z toho 155 543 hl fľaškového. Najobľúbenejšie je svetlé 12-stupňové a svetlá desiatka. Obidve chutia jemnou drsnosťou horkosti. Varí sa aj svetlý 11-stupňový výčapný ležiak a tmavá jedenástka, ktorá chutí po sladkom karamele.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: pop

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  3. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  4. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  1. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  2. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  3. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  7. Zlatý sen vo vzduchu
  8. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 168
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 683
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 515
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 261
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 778
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 769
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 912
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 227
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu