"Zaznamenali sme obrat 4 milióny slovenských korún a 14 tisíc návštevníkov. Chcem tým povedať, že celá reklamná kampaň, ktorá otvoreniu obchodného domu predchádzala, priniesla úspech. Áno, sme spokojní."
# Návaly záujemcov museli potešiť aj švédskych zástupcov firmy, však?
"Ak máte na mysli pani Gunillu Wir, jedinú Švédku z IKEI, ktorá aj býva v Bratislave, tak vám musím niečo prezradiť. Pristavila sa 1. júna pri mne, spolu sme hľadeli na niekoľkostometrové zástupy ľudí, čakajúcich, kým na nich príde rad a oni vstúpia do obchodu vo švédskych národných farbách, a povedala: Obdivujem ich! Akí sú len trpezliví! A disciplinovaní! V Rakúsku by bolo vylúčené, aby stál niekto dve hodiny na slnku kvôli obchodnému domu."
# Pokiaľ viem, návštevníci mali enormný záujem o výrobky so špeciálnou cenou: sedačka za 2990 Sk, vankúšiky za 49 Sk... Aký tovar zľavníte najbližšie?"
"V rámci letného programu budú aj takéto akcie, no nechcem zatiaľ nič bližšie prezrádzať... Berte to ako prekvapenie, ktoré vás určite poteší."
# Súťaživé typy zaujali vaše originálne nápady. Ako to bolo s tými klobúkmi? Hoď klobúk na vešiak a vešiak je tvoj?
"Presne tak. A možno to bola IKEA, ktorá prvýkrát v dejinách Slovenska zistila, akí preborníci sú miestni páni v hádzaní stetsonov. No boli aj iné súťaže. Skladanie stolíkov, vyťahovanie zásuvok s tajomným obsahom... Každý si prišiel na svoje."
Autor: Stranu pripravil Juraj Mravec