Víťazný čierny humor

Reklamna agentúra SORIA a GREY získala Grand Prix v kategórii televízny spot za spot pre Slovenskú poisťovňu-Životné poistenie.

# Bolo ťažké presadiť námet tohto spotu v Slovenskej poisťovni? Finančné inštitúcie bývajú dosť konzervatívne v pohľade na spôsob prezentácie svojej značky na verejnosti...

Dušan Taragel, copywriter agentúry:

" Slovenskej poisťovni sme ponúkli päť námetov, z ktorých štyri boli ladené vážne, až plačlivo. Hovorilo sa v nich o zodpovednosti, živote, peniazoch a smrti. Vedenie poisťovne, našťastie, ani chvíľu neváhalo a siahlo po piatom námete, ktorý bol veselý, odľahčený a svojím spôsobom "uletený". Naša koncepcia bola takáto : keďže kampaň mala trvať len mesiac, do televízie sme museli nasadiť niečo, čo ľudí okamžite zaujme a zafixuje im v hlavách názov produktu - Životné poistenie, značku inštitúcie - Slovenská poisťovňa, vizuálny symbol - horolezecká karabinka a kľúčové slovo - náhoda. Viac sme nepovažovali za vhodné komunikovať, pretože do print-médií sme naplánovali inzertnú kampaň, ktorá podrobne a seriózne vysvetľovala, čo je to životné poistenie, aké sú jeho výhody a podobne. To, čo môže na prvý pohľad vyzerať ako samoúčelné žartovanie, je veľmi starostlivo naplánové a doslova, viem, že to znie cynicky vyrátané na efekt. Ale koniec-koncov toto je naša práca a za toto nás aj klienti platia."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

# Prečo ste zvolili práve cestu grotesky a čierneho humoru ? Nebáli ste sa odmietavej reakcie z priveľkého cynizmu ?

"Vo svete je bežné, že v reklame na rôzne poistné produkty sa používa čierny humor. Poisťovne poisťujú proti náhode a čo je to náhoda? Zdroj nepredvídateľných situácií a kurióznych gagov. Okrem toho, hovoriť o životnom poistení a tváriť sa pritom smrteľne vážne pokladám za citové vydieranie. Každý človek sa bojí smrti, a keď mu budete ukazovať samé smutné obrázky, ako napríklad on leží v rakve a okolo stojí plačúca rodina, k tomu hrá smutná hudba a niekto zvučným hlasom hovorí:"Životné poistenie z našej poisťovne. Pre radosť rodiny a pozostalých", tak si môžete byť istá, že stúpne percento samovrážd, no nikto sa nepoistí. Našou úlohou je budovať značku Slovenskej poisťovne a podporiť jej pozíciu na trhu. Poisťovne sú humánne inštitúcie, pretože riešia problémy ľudí a humor, nech je akýkoľvek, je humánnejší ako vytváranie falošnej ilúzie."

SkryťVypnúť reklamu

# Máte rád čierny humor ?

" Áno. Smejem sa od rána do večera. Niekedy sa smejem aj zo spánku, hlavne keď si predstavím, že ja, človek, ktorý robí reklamu na životné poistenie, nie som poistený, he-he-he."

Autor: Stranu pripravila: Saša Petrovická

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  2. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  3. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  4. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  5. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Čo bude toto leto in?
  1. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  2. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  3. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  4. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  5. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  6. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  7. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 572
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 188
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 919
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 527
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 037
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 926
  7. Čo bude toto leto in? 2 790
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 679
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu