# Bolo ťažké presadiť námet tohto spotu v Slovenskej poisťovni? Finančné inštitúcie bývajú dosť konzervatívne v pohľade na spôsob prezentácie svojej značky na verejnosti...
Dušan Taragel, copywriter agentúry:
" Slovenskej poisťovni sme ponúkli päť námetov, z ktorých štyri boli ladené vážne, až plačlivo. Hovorilo sa v nich o zodpovednosti, živote, peniazoch a smrti. Vedenie poisťovne, našťastie, ani chvíľu neváhalo a siahlo po piatom námete, ktorý bol veselý, odľahčený a svojím spôsobom "uletený". Naša koncepcia bola takáto : keďže kampaň mala trvať len mesiac, do televízie sme museli nasadiť niečo, čo ľudí okamžite zaujme a zafixuje im v hlavách názov produktu - Životné poistenie, značku inštitúcie - Slovenská poisťovňa, vizuálny symbol - horolezecká karabinka a kľúčové slovo - náhoda. Viac sme nepovažovali za vhodné komunikovať, pretože do print-médií sme naplánovali inzertnú kampaň, ktorá podrobne a seriózne vysvetľovala, čo je to životné poistenie, aké sú jeho výhody a podobne. To, čo môže na prvý pohľad vyzerať ako samoúčelné žartovanie, je veľmi starostlivo naplánové a doslova, viem, že to znie cynicky vyrátané na efekt. Ale koniec-koncov toto je naša práca a za toto nás aj klienti platia."
# Prečo ste zvolili práve cestu grotesky a čierneho humoru ? Nebáli ste sa odmietavej reakcie z priveľkého cynizmu ?
"Vo svete je bežné, že v reklame na rôzne poistné produkty sa používa čierny humor. Poisťovne poisťujú proti náhode a čo je to náhoda? Zdroj nepredvídateľných situácií a kurióznych gagov. Okrem toho, hovoriť o životnom poistení a tváriť sa pritom smrteľne vážne pokladám za citové vydieranie. Každý človek sa bojí smrti, a keď mu budete ukazovať samé smutné obrázky, ako napríklad on leží v rakve a okolo stojí plačúca rodina, k tomu hrá smutná hudba a niekto zvučným hlasom hovorí:"Životné poistenie z našej poisťovne. Pre radosť rodiny a pozostalých", tak si môžete byť istá, že stúpne percento samovrážd, no nikto sa nepoistí. Našou úlohou je budovať značku Slovenskej poisťovne a podporiť jej pozíciu na trhu. Poisťovne sú humánne inštitúcie, pretože riešia problémy ľudí a humor, nech je akýkoľvek, je humánnejší ako vytváranie falošnej ilúzie."
# Máte rád čierny humor ?
" Áno. Smejem sa od rána do večera. Niekedy sa smejem aj zo spánku, hlavne keď si predstavím, že ja, človek, ktorý robí reklamu na životné poistenie, nie som poistený, he-he-he."
Autor: Stranu pripravila: Saša Petrovická