etkým garantované importy slovenského cementárskeho priemyslu. Pre Lietavskú Lúčku je to príležitosť exportovať do Bavorska 100 tisíc ton cementu ročne.
Jiří Muška riadi Muska Zement, spoločnosť, ktorá doviezla v roku 1994 do Bavorska 400 tisíc ton slovenského cementu. Spoločnosti patrí 41 vagónov na prepravu cementu a tri silá na jeho uskladnenie. Prevádzkuje aj zariadenie v Spoločnosti na vykladanie lodí v dunajskom prístave Kelheim, ktorá svojimi linkami spája Slovensko a Bavorsko.
Slovenská cementáreň Lietavská Lúčka bola založená v roku 1901 a teraz vyrába viacero druhov cementu (struskový portlandský cement PZ250 a 325, portlandský cement PZ400, PZ35F, PZ275), omietky a malty na vápenno-cementovej báze.
Závod je situovaný blízko česko-slovenskej hranice. V sedemdesiatych rokoch produkoval ročne 500 tisíc ton cementu. Po nežnej revolúcii v Československu a následnej recesii ročná produkcia poklesla na 260 tisíc ton. Od roku 1994 Lietavská Lúčka zaberá 11,5-percentný podiel celkového slovenského obchodu s cementom.
Noví bavorskí investori predpokladajú, že vďaka vlastnej rozsiahlej surovinovej základni a modernizácii programu bude výroba cementu ekonomicky výhodná.
Autor: INTERNATIONAL CEMENT REVIEW