ujúco i zopár hudobníkov z tzv. okrajových žánrov. I keď treba upozorniť, že cenu v kagórii country udeľoval Vlastovi Redlovi časopis Folk & Country a jazzovému gitaristovi Rudolfovi Dašekovi zasa Česká jazzová spoločnosť. Zápis do siene slávy in memoriam pre Karla Kryla a nominácie Vlastu Redla spolu s Hradišťanom na album roka alebo 'českej prvej dámy country music' Věry Martinovej v kategórii speváčka roka či bratov Nedvědovcov na zvláštnu cenu a aj nominácia obalu platne Jarka Nohavicu Tři čuníci len potvrdili fakt, že český folk a country hudba sa definitívne zaradili medzi veľmi žiadané žánre.
Už dlhší čas pozorujeme zápas jednotlivých vydavateľstiev v Českej republike o možnosť vydávať nosiče s nahrávkami špičkových kapiel z tejto oblasti. Aj keď niektoré hviezdy prvej veľkosti už majú podpísané dlhodobejšie zmluvy, zdá sa, že trh s týmto druhom hudby je v Českej republike ešte stále otvorený pre nových interpretov. Je preto zarážajúci postoj Jana Nedvěda k jeho nominácii na zvláštnu cenu Gramy '94, ktorý na nedávnej dvorane F & C vyhlásil, že napísal list Asociácii českej populárnej hudby. Jeho obsahom údajne bolo odmietnutie nominácie. Vyhlasovatelia však list, podľa jeho slov, neakceptovali. Podstata celého problému je však niekde inde. Je úplne jedno, aké má kto výhrady voči asociácii, či aké má výhrady voči osobám, ktoré nominácie na Gramy navrhujú. (Mimochodom ide o sto odborníkov). Rozhodujúci je fakt, že každá nominácia do tejto ankety môže pomôcť nasledovníkom trebárs aj Jana Nedvěda.
Ak si porovnáme postavenie country, folku a trampskej piesne v populárnej hudbe na Slovensku s predchádzajúcimi riadkami, vychádza nám z toho len povzdych. Bodaj by sme mali také ankety, akou česká Gramy je, a problémy s ňou súvisiace aj my. A netýka sa to len "okrajových žánrov".