BRATISLAVA (TA SR) - Celá zimná kolekcia obuvi akciovej spoločnosti JAS Bardejov, ktorú prezentujú na 5. stredoeurópskom veľtrhu obuvi a kožených tovarov KABO v Brne, je založená na značkách. Každý druh obuvi má svoju vlastnú značku, ktorá už v názve do určitej miery vyjadruje jej podstatu. S myšlienkou rozložiť kolekciu do výrobných značiek prišli bardejovskí obuvníci pred dvoma rokmi ako jedni z prvých v Slovenskej republike. Detská obuv sa predstavuje pod značkami KUKO a Funny Shoes. Bardejovská dámska obuv je prezentovaná pod značkou Street Style. Luxusná dámska obuv sa skrýva pod značkou Claudia. Zdravotnícka obuv nesie značku Dr. Satler. Módna dámska, pánska aj detská obuv s charakteristickou masívnou podrážkou dostala názov Hard Way. Pod značkou Hard Work sa skrýva pevná pracovná obuv, predovšetkým takzvané farmárky. Exkluzívna pánska móda má značku Prince Roland.
V ponuke JAS Bardejov je taktiež športová obuv značky Killtec. Podnik je výhradným výrobcom aj predajcom tejto značky na Slovensku. V minulom roku vyrobili v JAS Bardejov približne 5 miliónov párov topánok. Tretina výroby bola určená na slovenský a český trh, tretina na ruský trh a tretina smerovala do západných krajín, predovšetkým do USA, Švédska, Francúzska a Nemecka. Podnik rozšíril svoje aktivity o spoluprácu s výrobcom športových odevov a obuvi Reebok. V marci by mali začať vyrábať pre firmu Puma.
Cieľom JAS Bardejov v tomto roku je presadiť svoje výrobné značky obuvi na trhu. Sústredí sa aj na rozšírenie a skvalitnenie vlastnej predajnej siete. V súčasnosti má deväť vlastných predajní, do konca tohto roka by sa ich počet mal zvýšiť na 25.