Malý autobus s veľkými možnosťami na podvozku osobného auta. Tak by sa stručne dal charakterizovať malý úžitkový automobil Mitsubishi L 300 Bus, ktorý sme testovali. Usporiadanie sedadiel v troch radoch ponúka dve trochu skromnejšie miesta vedľa vodiča, 2 + 1 v druhom rade a tri v poslednom. Dokopy miesto pre 8 cestujúcich a vodiča. Do minibusu sa nastupuje pohodlne cez posúvacie dvere na obidvoch stranách. Nastupovanie pravými dverami je uľahčené sklopením krajného sedadla. Nečakane pohodlné sedadlo pre vodiča má len jednu chybu. Je priveľmi natesno vedľa dverí a žiada si teda viac miesta na ľavej strane. Vynikajúci je výhľad z vodičovho pracoviska. Je dostatočne vysoko, aby vodič s prehľadom mohol kontrolovať situáciu na ceste a vďaka tomu sa vyhnúť zbytočne konfliktným situáciám. Samozrejme, treba si zvyknúť na "autobusový posed" s volantom medzi kolenami a pred prednou nápravou. Sme však v autobuse, a tak by to nemal byť problém. Ak na to človek pozabudne, chytí občas zadnou nápravou obrubníky a spozná ich aj podľa výšky. Má to však jednu veľkú výhodu. Zaparkovať medzi za sebou stojacimi vozidlami je hračka. Krátky rázvor (2 235 mm) dovoľuje takmer nemožné. Polomer otáčania je len 9 m.
Ďalšou zvláštnosťou u Mitsubishi L 300 je poloha radiacej páky pod volantom. Rýchlo sa na ňu zvyká a keď človek presadne do vozidla s radiacou pákou na podlahe, chvíľu mu trvá, kým prestane miesto radenia rýchlostí spúšťať stierače.
Účelne obostavaný priestor poskytuje dostatok miesta pre všetkých cestujúcich a je vynikajúco prístupný bočnými posuvnými dverami sprava i zľava a zadnými dohora výklopnými dverami. Prekrývajú celú zadnú stenu a po otvorení tvoria praktickú striešku, ktorá veľmi dobre poslúži pri nakladaní batožiny za dažďa. Diesel s objemom 2,5 litra hravo vládne vozidlu a podľa toho sa správa aj na diaľnici či okresných cestách. Napriek odporu vzduchu veľkej čelnej plochy dokáže ísť Mitsubishi L 300 pomerne rýchlo a nerobia mu problémy ani dlhé stúpania. Napodiv stabilný je podvozok s krátkym rázvorom osí kolies, ale so záťažou sa správa ešte lepšie. Naopak, nezaťažená hnacia zadná náprava je úplne odpísaná na mokrom trávnatom teréne, ak má svah čo len nepatrný sklon. Mitsubishi L 300 nie je náročný na spotrebu pohonných látok. Ten náš sa v meste uspokojil s 8 litrami nafty na 100 km a v krajine s vystriedaním všetkých druhov ciest a pri skutočne svižnom tempe neprekročila spotreba hranicu 9 litrov.
Autor: Tomáš Hladný