Rádio Rebeca vstupuje do 3. roka svojej existencie

Chcete vyhrať 100 Sk? Aké jednoduché. Stačí raňajkovať s denníkom SME a Rádiom Rebeca o 7.15 h, s rádiom, ktoré vysiela na frekvencii 106,9 MHz z Martina 24 hodín denne. Dva roky v živote rádia možno prirovnať k dvadsiatim rokom života človeka. Z tohto .

Chcete vyhrať 100 Sk? Aké jednoduché. Stačí raňajkovať s denníkom SME a Rádiom Rebeca o 7.15 h, s rádiom, ktoré vysiela na frekvencii 106,9 MHz z Martina 24 hodín denne. Dva roky v živote rádia možno prirovnať k dvadsiatim rokom života človeka. Z tohto pohľadu možno konštatovať, že Rádio Rebeca práve dnes vyšlo z "puberty".

Človek, ktorý má rád pokojnejšie tempo práce, by sa mal rádiu rozhodne vyhnúť. Priemerný vek zamestnancov Rádia Rebeca je na hranici tridsiatky. Keďže na Slovensku neexistuje odborná škola pre moderátorov, odborné vzdelanie a skúsenosti sa získavajú, podobne ako aj v iných komerčných rádiách, takpovediac za pochodu. Dnes to majú nováčikovia na jednej strane o niečo jednoduchšie, má im kto pomôcť a poradiť. Na druhej strane je latka, ktorú musia preskočiť, aby sa dostali do vysielania, postavená oveľa vyššie. Rozhlasový moderátor je bytosť, ktorú môžete takmer všade počuť a len výnimočne vidieť. Najistejšie je dohodnúť si s ním rande. Medzi prvými, ktorí sa 21. 6. 1994 ozvali z frekvencie 106,9 MHz, sú stálice Ivana Labudová a Pavol Kubica.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

# Práca vraj zanechá stopu na každom. Ako je to u moderátorov?

IVANA LABUDOVÁ: "Povolanie moderátorky nie je jednoduché, vyžaduje si celého človeka. Chce to jednoducho 30-hodinový deň. Najlepšie to vyjadril Charles Dickens, ktorý svojho času povedal: Na svete nie je nikto zbytočný, kto uľahčuje bremeno niekomu inému. Takže ak sa mi to podarilo čo i len u jedného poslucháča, moja práca má význam. A ja verím, že má."

PAVOL KUBICA: "Je to v poriadku. Mám šťastie, moderovanie sa stalo mojím koníčkom. Mám za sebou pôsobenie v IRŠ v Horskom parku v Bratislave, prax učiteľa cudzích jazykov, prácu diskdžokeja, konferenciéra a využívam aj svoje športové znalosti. Pokiaľ ide o moje súkromie, Rádio Rebeca sa stalo naším rodinným príslušníkom."

SkryťVypnúť reklamu

# Rádio Rebeca vstupuje s prvým letným dňom do tretieho roku svojej činnosti. Aký je jeho programový profil?

Programová riaditeľka ALENA MAČEJKOVÁ: "Po hudobnej stránke sme najrockovejšie rádio na Slovensku. Odbornú rockovú publicistiku vysielame 11 h týždenne. Prirodzene, nepočítam do toho hitparády a hudobné bloky. Ťažiskom denného vysielania je spravodajstvo a publicistika zameraná na oblasť, ktorú poznáme najlepšie - Turiec, Kysuce, Považie, Orava a Liptov. Program dotvárajú magazíny rôzneho zamerania. Za všetky spomeniem aspoň Čas podnikať, Cestujeme s Rebecou, Kone pod kapotou, Vitamín... Verím, že sa nám v blízkej budúcnosti podarí program obohatiť aj o literárno-dramatické vysielanie."

# Zodpovedáte za chod 24-hodinového vysielania. Čo považujete v tejto práci za najťažšie?

SkryťVypnúť reklamu

"Najťažšie a súčasne najpovzbudivejšie je nájsť talentovaného človeka a urobiť z neho dobrého moderátora, spravodajcu."

# Dva roky práce sú za vami. Ako ste spokojný s vývojom činnosti Rádia Rebeca?

Generálny riaditeľ Rádia Rebeca Ing. VLASTIMIL BAČA: "Pokiaľ bude i naďalej patriť k najpočúvanejším rádiám na Slovensku tak ako doteraz... Súčasné výsledky prieskumov nám potvrdzujú, že vysoko postavená latka, už pri zrode Rádia Rebeca, bola dobrou cestou. V našich snahách je i naďalej program skvalitňovať."

# Ste komerčnou rozhlasovou stanicou. Ako ste spokojný s obchodnými výsledkami?

"Som spokojný a verím, že aj naši klienti. Ponúkame im širokú škálu reklamných aktivít. Myslím si, že spoznali silu rozhlasovej reklamy, jej pružnosť a schopnosť zasiahnuť potenciálneho zákazníka. V tomto období sme založili reklamnú agentúru, prostredníctvom ktorej ponúkame televíznu a novinovú reklamu, výrobu darčekových predmetov, firemných tlačív, počítačovej grafiky a podobne. Dnes už našej agentúre nie je cudzí žiaden druh reklamy. No môžem byť nespokojný?"

SkryťVypnúť reklamu

Autor: aj

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 578
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 5 157
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 312
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 995
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 224
  6. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 3 117
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 2 473
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 212
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu