váhajú - 27 percent súhlasí oproti 58 percentám odporcov.
Berlínsky starosta Eberhard Diepgen vysvetľuje výhrady občanov Brandenburska pred spoločnou cestou oboch krajín generálnym strachom pred budúcnosťou, zmenami v Európe a zmenami v sociálnom štáte. Teda príliš neistou atmosférou na zjednotenie dvoch krajín. 29-krát rozlohou menší Berlín má však dvakrát vyšší HDP ako celé Brandenbursko, v ktorého strede leží. Ministerský predseda brandenburskej vlády M. Stoplpe argumentuje konkrétne - tvrdí, že "pracovné miesta v hnedouhoľnom revíre Brandenbursku a v stavebnom priemysle poistí len fúzia oboch miest. Stroskotanie referenda, podľa jeho slov, naopak povedie k ohraničeniu oboch krajín a strate imidžu Brandenburska. Presne tak špekuluje Strana demokratického socializmu PDS."
Obaja politici napriek odlišnej politickej príslušnosti (Diepgen CDU a Stolpe SPD) poukazujú na nutnosť takých veľkých projektov, akým by bola spoločná výstavba medzinárodného letiska. Plánovaná budúcnosť Berlína naznačuje, že o pracovné miesta by nemala byť núdza. O dva roky by sa malo začať sťahovanie parlamentu, vlády a deviatich ministerstiev z Bonnu do Berlína (celkové výdavky si vyžiadajú 20 miliárd DM). Budova ríšskeho snemu sa prestavuje na stále sídlo parlamentu, novostavby sú určené pre úrad spolkového prezidenta a kancelára. Podľa zákona o Bonne a Berlíne z roku 1994 boli stanovené vyrovnávajúce platby pre región Bonnu a finančné prostriedky pre hlavné mesto Berlín (1,3 miliardy mariek) hlavne na dopravné projekty. Berlín dostane dotáciu aj od Európskej únie v hodnote 1,5 miliardy mariek.
Berlín sa stal lákadlom pre investorov už po zjednotení. Za réžie Daimler-Benza vzniká v strede Berlína na Postupimskom námestí, bývalom rozhraní Východu a Západu, najväčšie centrum služieb v Európe (úžitková plocha 340 tisíc m2). Alexandrovo námestie majú vďaka ďalším veľkým firmám obklopiť 150 metrov vysoké domy. To sú projekty, ktoré by mohli skorigovať vysokú nezamestanosť v oboch krajinách (Berlín má okolo 13 percent nezamestnaných, Braniborsko 15 percent).