že trh kompaktných vozidiel kombi porastie do roku 1999 tempom 10 percent ročne. Preto sa aj v Untertürkheime pri Stuttgarte rozhodli spraviť najmenšiemu z rodu Mercedesov kombi-bračeka. Mimochodom, samotný model C má úspech: v roku 1995 predala spoločnosť Daimler-Benz 303 tisíc malých Mercedesov, spolu už viac ako 700 tisíc a v tomto roku predaj C-triedy prekročí miliónovú hranicu. A tak si aj priaznivci najmenších Mercedesov môžu dožičiť univerzálne auto vhodné na cestovanie, hobby aj šport. Vykročili v ústrety množstvu motoristov, ktorí chcú spojiť potešenie z jazdy v kvalitnom aute s vysokou účelnosťou a kompaktnosťou auta.
Mercedes C, model T je 4487 mm dlhý, má teda rovnakú dĺžku ako limuzína. Karosérie obidvoch modelov sa zhodujú po stredné stĺpiky. Zadná časť T-modelu dostala zaoblenie, ktoré štylisticky zodpovedá líniám daným prednej časti a neobmedzuje dimenzie batožinového priestoru. Batožinový priestor má objem 465 litrov a možno ho zväčšiť až na 1 510 litrov.
Automobil si možno kúpiť so štvorvalcovými benzínovými motormi objemu 1 800 a 2 000 cm3 s výkonmi od 122 do 136 koní. Stopäťdesiatpäťkoňový motor 2,3, ktorý kombi-verzia céčka dostane od jesene 1996, poznáme už z triedy E alebo z T-modelu triedy S. Priaznivci naftového pohonu majú na výber 2,2-litrový štvorvalcový diesel a dvaapollitrový päťvalcový turbodiesel intercooler s veľmi prijateľnou spotrebou (Euromix 7,3 litra) a priaznivou, takmer už nie krivkou, ale priamkou krútiaceho momentu - maximum 280 Newtonmetrov - dosahuje už od 1 800 otáčok za minútu až takmer po 4 000. Všetky motory sú štvorventilové.
Autor: Ľubo Lazový