Malý veľký Mercedes *Mercedes triedy C už má aj kombi

Mercedes triedy C, teda tzv. najmenší Mercedes, donedávna nemal svoju verziu kombi. Časy sa menia a túžby sa menia s nimi. V hospodársky civilizovanom svete rozhodujú túžby motoristov a - pochopiteľne - trh, ktorý túžby formujú. Navyše odborníci vyrátali,

že trh kompaktných vozidiel kombi porastie do roku 1999 tempom 10 percent ročne. Preto sa aj v Untertürkheime pri Stuttgarte rozhodli spraviť najmenšiemu z rodu Mercedesov kombi-bračeka. Mimochodom, samotný model C má úspech: v roku 1995 predala spoločnosť Daimler-Benz 303 tisíc malých Mercedesov, spolu už viac ako 700 tisíc a v tomto roku predaj C-triedy prekročí miliónovú hranicu. A tak si aj priaznivci najmenších Mercedesov môžu dožičiť univerzálne auto vhodné na cestovanie, hobby aj šport. Vykročili v ústrety množstvu motoristov, ktorí chcú spojiť potešenie z jazdy v kvalitnom aute s vysokou účelnosťou a kompaktnosťou auta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Mercedes C, model T je 4487 mm dlhý, má teda rovnakú dĺžku ako limuzína. Karosérie obidvoch modelov sa zhodujú po stredné stĺpiky. Zadná časť T-modelu dostala zaoblenie, ktoré štylisticky zodpovedá líniám daným prednej časti a neobmedzuje dimenzie batožinového priestoru. Batožinový priestor má objem 465 litrov a možno ho zväčšiť až na 1 510 litrov.

Automobil si možno kúpiť so štvorvalcovými benzínovými motormi objemu 1 800 a 2 000 cm3 s výkonmi od 122 do 136 koní. Stopäťdesiatpäťkoňový motor 2,3, ktorý kombi-verzia céčka dostane od jesene 1996, poznáme už z triedy E alebo z T-modelu triedy S. Priaznivci naftového pohonu majú na výber 2,2-litrový štvorvalcový diesel a dvaapollitrový päťvalcový turbodiesel intercooler s veľmi prijateľnou spotrebou (Euromix 7,3 litra) a priaznivou, takmer už nie krivkou, ale priamkou krútiaceho momentu - maximum 280 Newtonmetrov - dosahuje už od 1 800 otáčok za minútu až takmer po 4 000. Všetky motory sú štvorventilové.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Ľubo Lazový

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 629
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 131
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 131
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 246
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 201
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 902
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 729
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 553
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu