"V takom veku by som asi po lekároch nechodila," konštatuje trojnásobná poistenka našej najväčšej zdravotnej poisťovne. "Prvý preukaz som dostala cez svojho zamestnávateľa ešte v polovici januára, druhý a tretí exemplár mi dodali do bytu v čase mojej neprítomnosti cez doručovateľskú firmu v sobotu 27. januára. Meno, adresa, deň, mesiac narodenia je v poriadku, som to ja, len storočie a rodné číslo vôbec nesedia," dodáva pani Lujza, ktorá si postup poisťovne nevie vysvetliť a ani to, prečo preukaz dostala hneď dvojmo. Preukazy začala vymieňať ešte koncom roka firma Kolos, tá však podľa tvrdenia predstaviteľov VšZP výmenu nezvládla, a tak poisťovňa donášku do domu v polovici januára ukončila. Naopak, podľa riaditeľa firmy Kolos nezvládla poisťovňa ani to, aby dodala zoznamy s presnými dátami poistencov. V súčasnosti v Bratislave doručuje preukazy už iná firma, výmena má byť hotová do konca februára. Podľa slov riaditeľa bratislavskej pobočky VšZP A. Seleckého nie je výmena preukazov "akciou pre akciu, výmena preukazov má prispieť k vybudovaniu presného registra poistencov..." Pani Lujza L., ktorá si dnes z preukazov môže vyberať, sa len čuduje a teší z dožitej stoštyridsiatky...
Autor: uj