ka Štefana Baňasa (1961). Nájdeme na nej naozaj pozoruhodnú medzinárodnú zbierku známych tvárí, smutne i šťastne preslávených. Politici, herci, režiséri, výtvarníci, spisovatelia a okrem nich zaujímavé obrázky so židovskou tematikou v kolekciách "sviatky" a "rozhovory". Dnes sa sem navyše vyplatí vybrať o 9.00 či 11.00 h aj na akciu zameranú proti drogám. Je určená stredoškolskej mládeži a je o to zaujímavejšia, že okrem odborníkov zaoberajúcich sa touto tematikou (z ktorých jeden prešiel peklom drog) je jej hlavným iniciátorom satirik a pesničkár Jan Vodňanský. Ten sa Bratislavčanom predstavil už v pondelok predstavením Prodaná velvetka. Aj keď pravdu povediac, svojím prvým vystúpením potenciálnych návštevníkov zrejme skôr odradil. Prodaná velvetka, ako názov naznačuje, je inšpirovaná českou klasikou, operou Predaná nevesta, našitou na udalosti súvisiace so zamatovou revolúciou. Ako nám však autor predostrel, v Bratislave hral predstavenie tak ako ešte nikdy predtým. Odhliadnuc od toho, že mu organizátori nezabezpečili tabuľu, ktorú potreboval na výklad udalostí a vzťahov, nemal so sebou herečku, s ktorou predstavenie naštudoval. Zaskakovala namiesto nej mladá Slovenka, ktorá síce pekne spievala, nestihla sa však naučiť hovorené texty, iba pesničky. Namiesto dialógov si teda diváci vypočuli Vodňanského improvizáciu, pozostávajúcu prevažne z čítania úryvkov scenára a námetu. A na popukanie to rozhodne nebolo. (Navyše prečítané naznačilo, že ani správna účinkujúca a prítomnosť tabule by zrejme velvetku nepremenili na to "pravé orechové".) Nenápaditú nudu nezachránili ani pesničky (tiež nie dva razy strhujúce). Najsympatickejší na celom večere bol entuziazmus, ktorý z Vodňaského vyžaruje. Cítiť, že má svoju prácu rád, spieva, hrká a improvizuje celou dušou. Bohužiaľ, to nestačí, pokiaľ chýba nápad a humor. Človek, ktorého meno sa najmä v minulosti spájalo s kvalitou, ktorý má na Slovensku stále veľa priaznivcov, by nemal takto ľahkovážne hazardovať so svojou umeleckou povesťou. V niektorých prípadoch je lepšie predstavenie zrušiť, než podceniť diváka a preceniť samého seba.