riaditeľstiev, v ktorých pracuje po 250 - 300 zamestnancov, sa pripravuje tiež od nového roka. V posledných dňoch začínajú predstavitelia manažmentu robiť rozhovory s jednotlivými zamestnancami o tom, či sú ochotní prestúpiť na iné miesto prípadne presídliť sa do Košíc. Mnohým ponúkajú miesta o niekoľko platových aj postupových kategórií nižšie. "Nedôjde k hromadnému prepúšťaniu, ale pracovníkom bude ponúknutá náhradná práca. Záleží len na nich, ako sa rozhodnú. Odísť budú musieť len tí, ktorí sa nedohodnú na zmene pracovného miesta aj vrátane presunov z Bratislavy do Košíc," uviedol pre SME hovorca ŽSR M. Čikovský. Tito zamestnanci majú podľa kolektívnej zmluvy nárok na 3 - 5-mesačné odstupné. Mnohí pracovníci sú nútení na odchod do predčasného dôchodku. Podobne od januára vzniknú 4 divízie a dve z nich budú mať sídlo v Košiciach. Podľa našich informácií sa bude do Košíc sťahovať divízia nákladnej dopravy, ktorá je ekonomicky najzaujímavejšou činnosťou ŽSR. Zisky z nákladnej dopravy v minulom roku pre ŽSR dosiahli 2,8 mld Sk. Po výmene pracovníkov na takmer všetkých vedúcich postoch v rámci ŽSR, prepúšťaním a preraďovaním pracovníkov pokračujú zmeny v rámci reorganizácie ŽSR, ktoré nastali po príchode nového riaditeľa B. Sinaia.. Pred nástupom pôsobil v jednej z dcérskych spoločností VSŽ Košice. Podľa vyjadrenia niekoľkých pracovníkov ŽSR nákladná železničná doprava sa postupne dostáva pod priamy vplyv VSŽ. Na otázku, či sa bude presídľovať do Košíc aj sídlo generálneho riaditeľa, M. Čikovský odpovedal: "Zatiaľ sa o tomto nehovorilo."
Autor: SME - jam