ku, ale teraz prežíva znovuzrodenie. Mnohé automobilky pridaním bočných okien a zadnej lavice pre ďalších cestujúcich poprerábali dovtedy vyrábané dvojmiestne dodávky. A tak dnes môžeme porovnávať. Opel Combo Tour má preto vo svojej triede niekoľko rivalov: Seat Inca Kombi, Ford Courier .... alebo Volkswagen Caddy. Nedávno pribudli na zozname konkurencie aj Peugeot Partner a Citroen Berlingo, hoci tieto automobily nie sú odvodené od žiadneho iného už vyrábaného sériového typu oboch značiek.
Tak ako väčšina vozidiel tejto novej triedy aj Opel Combo Tour je teda odvodený od existujúceho typu Corsa. Prakticky od prednej masky až po stĺpik dverí je Combo identické s Corsou. Má s ňou zhodnú prístrojovú dosku i vybavenie interiéru. Druhý rad sedadiel, presnejšie zadná lavica pre ďalších troch cestujúcich je už v časti, ktorá je k tej prvej, sériovej - "prilepená". Podľa typu a značky viac či menej podarene. V prípade Comba, aj vďaka praktickej strešnej nadstavbe, určite podarene. Jedinou nevýhodou tohto riešenia je, že prístup na zadné sedadlá je len cez predné dvere.
Prístup na zadné sedadlá nie je teda najpohodlnejší a v tomto možno Combu Tour vyčítať trochu nepremyslený mechanizmus odklápania a odsunutia predného spolujazdcovho sedadla. Odisťovacia páčka je totiž nešikovne ukrytá zo zadnej strany operadla predného sedadla a teda zle prístupná.
V jednoduchej najmenej vybavenej verzii Combo nemá uzatvoriteľnú odkladaciu schránku pred spolujazdcom. Má však veľa iných odkladacích priestorov. Zadní cestujúci majú dostatok priestoru. Nad hlavami dokonca toľko, že sa môžu takmer pohodlne postaviť. V porovnaní s prednými sedadlami je vzadu menej útulne. Nákladný či v tomto prípade presnejšie batožinový priestor je od cestujúcich oddelený bezpečnostnou mrežou.
Objem a využiteľnosť batožinového priestoru je najsilnejšou zbraňou tohto praktického automobilu. Princíp využitia vnútorného priestoru je u týchto vozidiel rovnaký. Sklopením operadla zadnej lavice vznikne dodávka s veľkým nákladným priestorom. Aj v základnom usporiadaní má však "kufor" úctyhodný objem - 540 litrov. Pri plnom využití priestoru je do Comba možno naložiť až 2740 litrov aj objemných batožín.
Pocit vodiča za volantom prakticky zodpovedá pocitu v Corse. Rozdiel je vo vonkajších spätných zrkadlách, ktoré majú väčšiu plochu ako u klasickej Corsy či u konkurencie. To je síce výhodné a účelné, ale na druhej strane menej esteticky pôsobivé. Širšia skriňová nadstavba si vyžiadala aj dlhšie ramená pre obe zrkadlá. Pri rýchlejšej jazde je odraz mierne roztrasený. Symetricky rozdelené zadné dvojkrídlové dvere majú široký stredný stĺpik, ktorý spolu s bezpečnostnou mrežou zhoršuje výhľad dozadu.
Ďalším rozdielom v interiéri je praktická odkladacia polička nad hlavami vodiča a spolujazdca. Veľkou výhodou Comba Tour v porovnaní s konkurenciou je uzatvoriteľná schránka pod strešným spoilerom. Je prístupná zo zadných sedadiel.
Benzínový motor 1,4i je optimálnou pohonnou jednotkou. Má výkon 60 koní, nie je hlučný a Combo Tour s ním dokáže i naložené ísť maximálnou rýchlosťou 140 km/h. Pritom priemerná spotreba benzínu sa pohybuje okolo 7 l na 100 km.
Opel Combo Tour je ideálnym kompromisom medzi osobným a úžitkovým automobilom. Je vhodným, užitočným a nenáročný spoločníkom pre malých a stredných podnikateľov, ktorým počas týždňa slúži pre ich profesionálne účely a cez víkend ako praktický rodinný automobil.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor: radový štvorvalec umiestnený vpredu naprieč s rozvodom OHC a pohonom prednej nápravy, jednobodové vstrekovanie zmesy.
Karoséria: päťmiestna malá dodávka
Prevodovka: päťstupňová
Zdvihový objem: 1389 cm3
Maximálny výkon: 44 kW (60 koní)
Maximálna rýchlosť: 143 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 18,5
Pohotovostná hmotnosť: 1025 kg
Objem úložného priestoru: 540 - 2 740 l
Spotreba pri rýchlosti 90/120 km/h/mesto: 6,2/8,4/8,9
Cena: 359 000 Sk.