Deti v Nemecku sú 93 minút denne pred obrazovkou

V Nemecku žije asi desať miliónov detí vo veku od troch do desiatich rokov. Ako vreckové majú k dispozícii zhruba päť miliárd mariek ročne. Deti majú pritom najväčší vplyv na ďalších asi desať miliárd mariek výdavkov z rodinnej pokladnice. Tieto údaje ...

V Nemecku žije asi desať miliónov detí vo veku od troch do desiatich rokov. Ako vreckové majú k dispozícii zhruba päť miliárd mariek ročne. Deti majú pritom najväčší vplyv na ďalších asi desať miliárd mariek výdavkov z rodinnej pokladnice. Tieto údaje uvádza štúdia pracovníkov Südwestfunk v Baden-Badene.

Podľa štúdie deti na západe Nemecka sledujú priemerne denne televízny program v rozsahu 93 minút, na území bývalej NDR dokonca ešte o osem minút dlhšie. Zaujímavým faktom je, že napriek stúpajúcej ponuke a rozmanitosti programov dĺžka sledovanosti televízie zostáva u detí v podstate už päť rokov konštantná - 93 minút. Na porovnanie: dospelí sledujú televízny program denne priemerne 188 minút. Podľa záujmu o jednotlivé televízne stanice má prím u detí PRO 7. Nasleduje RTL, RTL 2, SAT 1 a až na piatom mieste figuruje verejnoprávna televízia ARD.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Veková skupina detí do 14 rokov má najväčší záujem o kreslené trikové filmy - 66 percent. Prekvapujúcim zistením je, že na druhom mieste medzi obľúbenými programami figuruje - televízna reklama (48 percent). Aj z týchto dôvodov sú deti pre televíznu reklamu výhodnou cieľovou skupinou. Až potom priťahujú záujem filmy o prírode a veselohry (po 37 percent) a akčné filmy (34 percent).

Programy s populárnou hudbou majú obľubu u 20 percent detí, čo znamená posledné miesto. Štúdia uvádza aj fakt, že najviac sledovaným úsekom je podvečer dňa - pri obrazovkách je v Nemecku 1,55 milióna detí. Avšak ešte aj medzi treťou a šiestou hodinou rannou sleduje televíziu v priemere 40 tisíc detí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 716
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 389
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 917
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 564
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 719
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 461
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 081
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 739
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu