Na prvý pohľad nás najviac zaujala predná pochrómovaná maska, akú nosia v podobnej podobe všetky modely od Roveru. Tvary zadných svetlometov sú tiež veľmi ľúbivé a dizajnéri si zaslúžia pochvalu za dobre odvedenú prácu. Pravda, ak nemáte nič proti mierne ázijskému dizajnu. Nad zadným sklom nájdete rozmerný spoiler s integrovaným tretím brzdovým svetlom, ktorý vhodne dopĺňa jemne športový nádych dizajnu auta. V interiéri potešia na dotyk kvalitné, mäkké obkladové plasty obvyklej šedej farby, pričom naladiť na anglickú nôtu sa vás pokúsia, nie celkom úspešne, imitácie čerešňového dreva. Sedadlá sú potiahnuté príjemným materiálom, sedák a opierka by mohli byť kvôli opore v zákrutách výraznejšie kontúrované.Volant, ktorý v sebe skrýva airbag, je dostatočne hrubý a ergonomicky tvarovaný. Pred spolujazdcom nájdeme integrovaný druhý airbag. Všetky ovládacie prvky sú rozmiestnené ergonomicky správne a dajú sa ovládať aj intuitívne, no ich japonský pôvod je očividný. Ocenili sme výkonnú klimatizáciu a elektrické otváranie predných okien, čo zabezpečilo v tropických teplotách počas testu okamžite príjemnú klímu v aute. Automobil by si však pri takej bohatej sériovej výbave rozhodne zaslúžil aj elektrické nastavovanie vonkajších spätných zrkadiel. Vodič aj spolujazdci na zadných sedadlách nájdu vzhľadom na kompaktné celkové rozmery dostatok miesta. Batožinový priestor zhltne aj väčší dovolenkový náklad.
Vozidlo bolo vybavené brzdami so systémom ABS, ktoré nám umožnili dosiahnuť veľmi krátke brzdné dráhy. Týmto brzdám nemožno naozaj nič vyčítať. Celkové ovládanie auta počas jazdy je jednoduché a príjemné. Motor s objemom 1,4 litra poskytuje vysoký litrový výkon a respektabilné jazdné výkony. Hodnota najvyššej rýchlosti 185 km/h dáva vozidlu dostatočnú rezervu pre vysoké priemerné rýchlosti počas dlhších jázd. A pritom tento agregát ani nie je príliš hladný. Priemerná spotreba počas testu sa pohybovala pod hranicou 7,5 litra. Jazda však ani pri celkom novom aute nebola bez drobných pazvukov v zadnej časti karosérie.
Aby sme sa vrátili k titulku, prečo sme Rover 214 Si prirovnali ku pravému Angličanovi? Je elegantný, ale nie príliš nápadný, interiér je zhotovený z kvalitných materiálov a celkovo auto pôsobí veľmi decentne s podtónom luxusu. S "pravými starými" Rovermi má však už spoločné iba málo.
Technické údaje:
Charakteristika: päťdverový, päťmiestny automobil nižšej strednej triedy, dvojpriestorová karoséria
Motor: štvorvalec, vpredu priečne, objem 1396 cm3, 16 ventilová technika, dva vačkové hriadele, blok aj hlava motora z ľahkej zliatiny
Najvyšší výkon: 76 kW (103 k) pri 6 000 min-1
Najvyšší krútiaci moment: 127 Nm pri 3 000 min-1
Podvozok: vpredu trojuholníkové závesy kolies, stabilizátor, vzadu vlečná spojená náprava, teleskopické tlmiče, skrutné pružiny vpredu kotúčové, vzadu bubnové brzdy, ABS
Objem nádrže: 50 l
Rozmery dxšxv : 397/169/142 cm
Objem batožinového priestoru: 300/1090 l
Najvyššia rýchlosť: 185 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h: 10,7 s
Priemerná spotreba mimo mesta/mesto: 6,5/8,2 l/100 km
Cena: od 583 000 Sk