né šírky poskytujú. A o tom by vedel veľa rozprávať úspešný slovenský reprezentant v olympijskej triede Mistrál Patrik Pollák z košickej TU. "Veru, ak by som sa mal spoliehať iba na možnosť trénovať v našich podmienkach, mohol by som sa tak akurát predvádzať na slovenských jazerách či iných vodných nádržiach. K ozajstnému pretekárskemu umeniu by to zďaleka nestačilo." Včera tento sympaťák odtiahol so svojím pojazdným domovom Citroenom 25 na štvrté preteky Svetového pohára do Nemecka. "Rozbeh som mal dobrý, veď v naozaj silnej konkurencii som vyjazdil v Taliansku 20. miesto a vo Francúzsku dokonca 9. miesto. Tu som bol ešte po piatich rozjazdách na 2. mieste. Nevyšiel mi iba záver," zdôveril sa Patrik Pollák, ktorého však v ďalšom rozlete brzdí nedostatok financií. "S doterajším sponzorom Rasax sa mi končí zmluva. Zatiaľ nedošlo k jej predĺženiu a nevyzerá to príliš nádejne. Doterajší tréner, a ním je môj otec, sám ešte aktívny surfér, prechádza do úlohy manažéra a veru len veľmi ťažko naháňa grošíky na vykrytie celej sezóny. Skôr sa čosi podarí sporadicky na jednotlivé preteky, ale takto sa nedá seriózne pripravovať na najbližší vrchol, ktorým pre mňa bude olympijská regata v Sydney roku 2000. Aj pred Atlantou 96 prispela naša federácia až na posledné tri mesiace prípravy, ale to by stačilo na rekreačnú jazdu. Ak mám postupovať stále vyššie a moje snaženie smeruje práve k tomu, musím sa priblížiť k podmienkam pretekárov narodených pri mori. Chce to jazdiť a jazdiť, a to zas potrebuje peniaze, peníze a peňeži." Vôľu tento Košičan skutočne má. Aj školu si prispôsobil požiadavkám svojho športu, preto to k inžinierskemu diplomu má trošku ďalej. Ale akademický majster sveta z roku 1996 nič nezanedbáva a nerobí polovičato.