Opel Vectra Caravan 2.0 Di - prvý šestnásťventilový diesel *TESTOVALI SME

Caravan je tradičné označenie automobilov s karosériou kombi pre značku Opel. Pôvodný Opel Vectra vychádzal z typu Ascona a práve v tejto triede Opel už dlhší čas nemal Caravan. Keď sa už predstavil veľmi populárnou karosériou kombi v kombináci s dieselov

ým motorom, pridal Opel ešte niečo navyše. Označenie 2.0 Di na dverách batožinového priestoru hovorí, že ide o dvojlitrový dieselový motor s priamym vstrekovaním. Nehovorí však už, že ide o prvý dieselový motor na trhu, ktorý má techniku šestnástich ventilov - teda štyri na každý valec - priame vstrekovanie, aj turbokompresor. Ide o tzv. nízkotlakové turbo. Média B.O.A.T. testoval Opel Vectra Caravan 2.0 Di. Premiéru mal vlani na autosalóne v Paríži.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najvýraznejším štylistickým prvkom modelového radu Opel Vectra je prelis v prednej kapote, ktorý vychádza z prednej masky a ústi do originálne tvarovaných vonkajších spätných zrkadiel. Pri pohľade zboku zaujme pontón karosérie, ktorý sa v zadnej časti dvíha k poslednému oknu v dynamickej vlnovke. Celá zadná časť pôsobí vyvážene. Opel práve týmto typom naznačuje zmenu filozofie v tomto segmente. Modely s karosériou kombi boli u Opla doteraz síce mimoriadne priestorné, ale interiérom strohé dodávky. Práve Opel Vectra Caravan sa prezentuje ako symbol životného štylu.

SkryťVypnúť reklamu

Pod kapotou sú silnejšie "kone" zapriahnuté do už spomínaného dieselového šestnásťventila. Iba za studena prezrádza motor, čo je jeho potravou. Po zohriatí je zvuková kulisa rovnaká ako u bežných benzínových agregátov. Nízkotlakový kompresor však nie je žiadnym dynamickým turbom. Začína pracovať až pri vyšších otáčkach a než sa tam motor dostane, má vodič pocit lenivého vozenia. Motor je stavaný skôr na plynulú rovnomernú a ekonomickú jazdu než na naháňačky a prudkú akceleráciu pri štartoch. Pri rozumnom ovládaní akcelerátora sa rozumná jazda prejaví aj v rozumnej spotrebe. Pri bežnej jazde mimo mesta stačí aj 5,6 litra nafty na 100 kilometrov. S agresívnejšie pritlačeným plynovým pedálom na diaľnici sa palubný počítač prezentuje hodnotou 7,3 až 7,4 litra na 100 km a ak autu "naložíte" dá sa jazdiť aj "za" 7,6 litra na 100 km. S plnou nádržou a normálnym spôsobom jazdy sa dá prejsť bez tankovania trasa z Bratislavy do Košíc a späť. Dojazd je teda veľmi slušných 900 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Vráťme sa však ešte do interiéru. Prístrojová doska a rozmiestnenie ovládacích prvkov je rovnaká ako u ostatných zástupcov tohto modelového radu. Na test sme dostali verziu s najluxusnejšou výbavou. Obsahovala napríklad automatickú klimatizáciu a obklady imitáciou vzácnych drevín. Sedadlá sú pohodlné, nie príliš mäkké a neunavujú ani pri jazde na dlhších trasách. Prvým Vectrám sa vyčítalo, že majú nevhodnú polohu predných sedadiel. Naša testovacia Vectra Caravan už mala možnosť nastaviť si predné sedadlá aj výškovo. Aj na zadných sedadlách je dosť miesta.

Okrem klasických bezpečnostných vzduchových vankúšov sme v testovanej Vectre Caravan našli aj bočné airbagy. K sériovej výbave partí aj imobilizér v kľúči.

Jazdné vlastnosti, ak sa zmierime s trocha lenivým motorom, sú dobré. Môže za to aj spoľahlivo vyladený podvozok. Napriek tomu, že zadná časť verzie kombi je o niečo ťažšia, automobil sa aj v ostrejšie prechádzaných zákrutách správal isto a ľahko sa dal kontrolovať. Silnou stránkou tohto auta sú účinné a spoľahlivé brzdy so systémom ABS.

SkryťVypnúť reklamu

Pri karosériách typu kombi je samozrejme jedným z najdôležitejších parametrov objem batožinového

priestoru. V základnej polohe ponúka Vectra Caravan objem 460 litrov a po sklopení zadných sedadiel narastie na 1490 litrov. Je to dostatok

priestoru pre šport, využitie voľného času a na rodinnú dovolenku.

Opel Vectra Caravan s novým turbodieselovým motorom 2.0 Di je dobrým partnerom na dlhé, aj dovolenkové cesty. Odvezie veľa, pohodlne, bezpečne a relatívne hospodárne. Vďaka elegantnému vzhľadu sa vôbec nemusí červenať vedľa atraktívnych limuzín. Naopak. Je to auto, aké sa práve začínajú "nosiť". Kombi s imidžom.

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor: Vodou chladený radový štvorvalcový turbodiesel s priamym vstrekovaním, uložený vpredu naprieč, 4 ventily na valec, päťstupňová prevodovka, predný pohon.

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria: Päťdverové päťmiestne kombi.

Podvozok: Vpredu nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu na viacprvkových závesoch, vinuté pružiny, stabilizátory vpredu aj vzadu.

Riadenie: Hrebeňové s posilňovačom

Zdvihový objem: 1995 cm3

Maximálny výkon: 60 kW (82 koní) pri otáčkach 4300 . min-1

Maximálny krútiaci moment: 185 Nm pri otáčkach 1800 . min-1

Maximálna rýchlosť: 170 km/h

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 17 s

Rozmery d/š/v: 4490x1707x1445 mm

Rázvor: 2637 mm

Pohotovostná hmotnosť: 1435 kg

Priemerná spotreba: 6,4 l/100 km

Cena: 794 900,- Sk

Autor: Tomáš Hladný

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 624
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 277
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 182
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 054
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 065
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 870
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 201
  8. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 1 945
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu