Japonská značka Subaru je zaujímavá tým, že vyrába automobily výlučne s pohonom všetkých kolies. Subaru Impreza 2.0 4WD Turbo GT patrí medzi vozidlá strednej triedy a v polocivilnej verzii, avšak v bojových farbách z majstrovstiev sveta rallye, sme si ho mali možnosť vyskúšať v rámci krátkeho testu. Súťažná verzia Imprezy patrí medzi špičkové automobily v súťažiach majstrovstiev sveta.
Karoséria Imprezy sa od bežnej verzie príliš nelíši. Úpravy podstúpila predná časť - dominuje v nej nový predný nárazník, v ktorom sú zabudované okrúhle hmlovky podčiarkujúce športový charakter vozidla. Prednú kapotu skrášľuje mohutný otvor na prívod vzduchu do medzichladiča stlačeného vzduchu. Prahy dopĺňajú aerodynamické lišty, pokračujúce na zadných blatníkoch. Na zadnej kapote nechýba ani ďalší prvok športového vzhľadu - spojler.
Pod elegantným športovým kabátom sa skrýva 2-litrový štvorvalcový prepĺňaný motor typu boxer, teda s protibežnými piestami. Po zošliapnutí akceleračného pedála sa rozozvučí pod kapotou taký potenciál výkonu, ktorý vás vtláča do sedadla. Veď posúďte - zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne Impreza za krátkych 6,6 sekundy. Na mokrom povrchu sa Impreza správala presne tak, ako sa na štvorkolku patrí - teda jazdila ako po koľajniciach.
Dizajnéri sa pri návrhu interiéru zamerali na jednoduchosť a účelnosť. Z ergonomického hľadiska je zvládnutý veľmi dobre. Nastaviteľné športové sedadlá poskytujú telu výbornú oporu aj pri razantnej jazde. Pohodlie cestovania podporujú aj elektricky ovládané okná a nastaviteľné zrkadlá. Hoci ide o polopretekársky automobil, podvozok bol výborne odpružený, na nerovnostiach neodskakoval a poskytoval bezpečný kontakt vodiča s vozovkou.
Z bezpečnostných prvkov sa dá spomenúť airbag vodiča v strede štvorramenného volantu, airbag nechýba ani na strane spolujazdca. Predné kotúče bŕzd sú ventilované, vzadu sú taktiež kotúčové brzdy dimenzované na vyššiu záťaž. Pri takom rýchlom automobile je to nutné konštrukčné riešenie. O bezpečné brzdenie sa stará navyše aj protiblokovacie zariadenie. Stály pohon všetkých kolies a nízke ťažisko sme ocenili aj v extrémnejších situáciách.
Podľa údajov výrobcu spotreba paliva v režime mesto je 11,4 litra, pri deväťdesiatke je to 7,1 litra a pri stodvadsiatke 11,4 litra. Automobil Subaru Impreza sme pre krátkosť času nemohli podrobiť presnejšiemu spotrebiteľskému zmeraniu spotreby paliva. Ak sa však jazdí s ťažkou nohou, za príjemný pocit ovládania 210 koní pod kapotou treba priplatiť. Pri vyslovene športovej jazde sme sa so spotrebou dostali nad 15 litrov na 100 kilometrov.
Automobil Subaru Impreza 2.0 4WD Turbo GT dokáže rozbúšiť srdce každého vyznavača výkonných automobilov. V rukách skúseného vodiča poskytuje pri využití jeho technického potenciálu radosť z jazdy. Cena testovaného sa blížila k hranici jeden a štvrť milióna slovenských korún, teda je to automobil pre tých, ktorí nemajú hlboko do peňaženky.
Autor: Jozef Beníček