spotrebiteľov". Spotrebitelia, ktorí cítia potrebu ochrániť svoje práva, sa teda môžu obrátiť na jej pracovníkov len osobne alebo písomne. Kancelária navyše dlhuje správcovi nebytových priestorov, v ktorých sídli, firme Real, 18 795 Sk, pretože z ústredia Združenia slovenských spotrebiteľov dostala dotáciu za minulý rok na platbu nájomného len vo výške 5570 Sk. Viac nemohla dostať, pretože zo zákona vyplývajúcu podporu tomuto združeniu Ministerstvo hospodárstva SR neposkytuje. Okrem toho, dvoch pracovníkov kancelárie - účtovníčku a právnika - od 1. februára už neplatia tak dovtedy - prostredníctvom úradu práce ako "verejnoprospešných pracovníkov".
Práce má však kancelária vyše hlavy. V roku 1996 prijala 510 podnetov a sťažností, najnovšie pôsobí v celom kraji. Spoluprácu so štátnou SOI nemá a napr. so živnostenským oddelením Okresného úradu v Prešove vyzerá tak, že oddelenie odpisuje na ich žiadosti vo veci sťažovateľov-spotrebiteľov radou "môžu sa obrátiť na občianskoprávne konanie", t. j. súdiť. Podľa slov J. Fedora dominujú sťažnosti na správnosť vyúčtovania nájomného, na vyúčtovanie dodávky teplej a studenej vody. Množia sa sťažnosti na vyúčtovanie telefonických hovorov, na zúčtovanie ceny pri kúpe obecného bytu, na kúpu zlého výrobku.
Autor: SNV - jj